אילנה דיין
אילנה דייןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

אשת התקשורת אילנה דיין שוחחה הבוקר (חמישי) בתכניתה בגלי צה"ל עם פרשן חדשות 12 עמית סגל בעקבות סערת פרסומי הקלטות השיחות בביתו של הרב גיא חבורה, והטענות שדיין חשפה את מקורותיו של סגל.

בראיון טען סגל שהחשיפה של דיין את הקלטת השיחה בין הרב גיא חבורה ובין ראש הממשלה, לאחר שנחשפה הקלטת השיחה בין הרב ובין יועצו של גנץ ישראל בכר, היא חלק ממגמת רוחב בתקשורת הישראלית של ניסיון להגן בכל מחיר על גנץ.

"אם היתה הקלטה של יועץ של נתניהו שהיה אומר שנתניהו לא פועל לטובת המדינה היו עוסקים בה שבוע ולא שואלים מאיפה הגיעה ההקלטה", טען סגל.

כראיה הביא סגל חשיפה של דיין, "48 שעות אח"כ הביאה אילנה דיין הקלטות של נתן אשל שפגעו בנתניהו. את הקלטת הביא על פי פרסומים ברשתות החברתיות יועץ של בני גנץ ולא היה שום עיסוק תקשורתי בכך. כשאלו הקלטות שפוגעות בגנץ פתאום במקום להתעסק בהקלטות עצמן מתעסקים בשאלת מוסריות ההקלטה".

סגל הוסיף שחלק ממה שגרם לו לכעוס היה גם סוגיית חשיפת המקור שלו, "קרו פה כמה דברים. אני מסתייג מחשיפת מקורות או משהו שנראה כמו חשיפת מקורות".

דיין השיבה לסגל "אני לטעמי לא חשפתי מקור. הדבר המשמעותי היחיד שנתניהו משוחח עם הרב יום לפני שנחשפה הקלטת. העובדה שראש הממשלה בחש זה לא משהו שאתה רוצה לדעת?"

בתגובה חידד סגל כי בהקלטה נשמע נתניהו מתערב רק בפרסום הקלטת ולא בעצם ההקלטה של בכר, "הוא בחש בפרסום הקלטת ולא בהשגה שלה. הסיבה שהתעסקו בשאלה האם רב יכול להקליט, היתה ניסיון לעקר את הדיון בדברים של בכר, והניסיון הזה היה נגוע בהשקפה פוליטית. שאמר 'קרה כאן משהו נורא, מה עושים אתו'. הטענה שלי היא מערכתית, היה ניסיון לאורך ולרוחב התקשורת הישראלית לא לטפל בסיפור עצמו. זו לא פעם ראשונה".

בהמשך שיחתם שאלה דיין את סגל, "אולי אתה כועס כשחושבים או אומרים עליך שאתה שופר של ביבי".

סגל השיב לה, "מי שאומר את זה רוצה לעשות דבר אחד, לבטל את הגיוון בעמדות בתקשורת הישראלית. מה שמפריע להם זה לא ביבי, זו האידיאולגיה. עד שנכנסתי לא היה כאן אף אחד שחשב שלהביא לכאן חבורת רוצחים ולתת להם נשק זה דבר נורא. לא היה אף אחד שחשב שמערכת המשפט איננה מעל המערכת הפוליטית אלא לצידה".

"קראתי ב'הארץ' באינטרנט טור שמסביר שחגגתי במדגמים יותר מדי. למה עיתון הארץ לא חוגג על הטעות שלי לפני כמה חודשים שחשבתי שנתניהו עומד להתרסק? כי הארץ רוצה לקעקע את הייצוג היחיד לעמדות שמרניות וימניות בתקשורת הישראלית", הוסיף.

לקראת סיום הראיון תהתה דיין "אולי בניגוד לעיתונאים ימניים אחרים אתה רוצה שיקשיבו לך גם בשמאל, ולכן אתה מתרגז?".

סגל השיב לה, "מאזינים לי בחלקים נרחבים של החברה הישראלית, אבל יש מי שרוצים להפוך אותי לתואם ריקלין".

בסיום השיחה ציטטה דיין משפט שאמר אביה לחברו הטוב לאחר ויכוח סוער, וסיפרה שאמרה אותו השבוע לסגל, "לא תצליח לגרום לי לא לאהוב אותך". וסגל השיב לה, "זה הדדי".