אמיר אוחנה
אמיר אוחנהצילום: משה ביטון

פרסום ראשון: שר המשפטים אמיר אוחנה (הליכוד) אוסר על בכיר במשרד להשתתף בכנס של ארגון השמאל הקיצוני ''האגודה לזכויות האזרח''.

אוחנה שלח מכתב תקיף לעו"ד אווקה (קובי) זנה, ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, לאחר שנודע לו כי זנה ישתתף באירוע של האגודה לרגל היום הבינלאומי למאבק בגזענות. זנה אמור היה לקחת חלק בדיון במלאת 20 שנה לחוק איסור אפליה.

''האגודה לזכויות האזרח נושאת אופי פוליטי מובהק, ובמסגרת פעילותה מממנת הגנה למחבלים", כתב השר אוחנה. ''שניותו במחלוקת הביאה את ראש הממשלה המנוח לכנותו בשם 'האגודה לזכויות החמאס'".

לדברי אוחנה, הארגון ממומן בין היתר על ידי האיחוד האירופי והקרן החדשה לישראל. "למיטב ידיעתי אישרת השתתפותך בכנס השנתי שעורך הארגון מבלי לקבל אישור מהנהלת המשרד. אין מקום להשתתפותך בכנס זה ואני מורה לך שלא להגיע אליו.

''הדרג הפוליטי בלבד יופיע באירועים הנושאים אופי פוליטי. הדרג המקצועי לא יופיע באירועים פוליטיים - לא מצד זה ולא מצד אחר של המפה הפוליטית. וזאת כדי לשמור על ניטרליות פוליטית למשרד המשפטים, עובדיו ומנהליו'', הסביר אוחנה.

שר המשפטים הורה למנכ''לית המשרד ''לגבש הנחיה גורפת להשתתפות הדרגים המקצועיים באירועים הנושאים גם אופי פוליטי, כך שתישמר הניטרליות כאמור לעיל''.

מארגון בצלמו נמסר בתגובה: ''כך נראית משילות. השר קובע מה מייצג את מדיניותו ומורה לכל עובדי המשרד לציית לה. מדובר כמובן בארגון אשר מייצג מחבלים ואין מקום לשותפות ממשלתית איתו.
אנחנו קוראים לשר הרווחה אקוניס לבטל את השתתפות נציג משרד הרווחה''.