מתוך האפליקציה
מתוך האפליקציהצילום: מד"א

במגן דוד אדום משיקים שאלון דיגיטלי בתוך יישומון 'מד"א שלי'.

באמצעות מענה על השאלון, יכול כל אזרח להבין מה ההנחיות הנכונות לגביו, וכיצד עליו להתנהג ולהתנהל בנושא נגיף הקורונה.

בשאלון הממוחשב יענה הפונה על שאלות, כמו: האם שהה בחו"ל ובאיזו מדינה, או האם יש לו חום או תסמינים אחרים. בהתאם לתשובות, האפליקציה מכווינה באופן אוטומטי את הפונה לייעוץ טלפוני במוקד 101 של מד"א, או לחילופין להמשיך בשגרת חייו.

"בימים האחרונים אנו מקבלים עשרות אלפי פניות בכל יום, מאזרחים השואלים על נגיף הקורונה. מיפינו את השאלות המעסיקות את הציבור, ויצרנו ביישומון בנק שאלות ותשובות מקיף ביותר. המשתמש נכנס לאפליקציה ומשיב על שאלות מובנות, שמטרתן לאבחן האם הוא בעל סיכון להידבקות בקורונה", מסביר עדו רוזנבלט, מנהל מחלקת התקשוב במד"א, "על פי תשובות המשתמש, תתקבל הנחיה ביישומון על המשך הפעילות והטיפול".

מאז הלילה ועד לשעה זו, התקבלו במוקד 101 של מד"א יותר מ-25,000 שיחות, אל מול כ-5,500 המתקבלות במהלך יממה בשגרה. מדובר בעליה משמעותית, כאשר מרבית השיחות מתקבלות מאזרחים המבקשים לקבל פרטים אודות מגיפת הקורונה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "החובשים והפראמדיקים של מד"א ממשיכים בלקיחת דגימות ממטופלים אשר נמצאים בבידוד ביתי, דיווחו על תסמינים כמו חום, שיעול וקוצר נשימה, ובהתאם להחלטת רופא מחוזי ממשרד הבריאות נדרשו לבדיקה. אנו קוראים לציבור לעשות שימוש באפליקציה ולקבל את המידע הראשוני לו הוא זקוק. הדבר יסייע להנגשת המידע באופן פשוט ומהיר, וגם להקלת העומס על המוקד, אשר נדרש להמשך פעילות למען הצלת חיים בשגרה".

במד"א מדגישים כי במקרים שבהם אין תסמינים גופניים, ניתן לקבל פרטים כלליים והנחיות בנושא הקורונה גם באתר משרד הבריאות, לחייג למוקד משרד הבריאות בטלפון 5400* או למוקדי קופות החולים, ומעתה - גם ביישומון "מד"א שלי".