אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

על אף הסגר שהוטל בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בשטחי הרשות הפלסטינים אנשי צוות רפואי מבית לחם עוברים לשטח ישראל ועובדים בבתי חולים ישראליים, ואף מטפלים בחולים.

זאת למרות הכרזתו של שר הביטחון נפתלי בנט אתמול על כך שנבחנת הטלת סגר על כל שטחי הרשות הפלסטינית. כך פורסם היום (שני) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.

מדובר בבתי החולים הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים ושערי צדק בירושלים, שמגישים בקשות מיוחדות להעסקת עובדים מבית לחם – ומקבלים לכך אישור מיוחד.

מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי בתי החולים הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים ושערי צדק ביקשו להחריג את כניסתם לישראל של עובדים, אנשי צוות רפואי, תושבי בית לחם, חרף הסגר על העיר, לצורך המשך עבודתם במחלקות השונות בבתי החולים, שכן היעדרותם ממקום העבודה עשויה לפגוע בכשירות בתי החולים בעת הרגישה הזו. במתפ"ש ביקשו להדגיש כי אנשי הצוות הרפואי – רובם רופאים – אושרו לאחר שבתי החולים בישראל שללו כל חשד להידבקות בנגיף הקורונה.

מבית החולים שערי צדק נמסר כי בבית החולים ביקשו לאשר את כניסתם של שלושה רופאים וכי אין עובדים שמחויבים בבידוד. בבית החולים הדסה הכחישו כי עובדים מבית לחם מגיעים לעבודה ומסרו כי מהרגע בו הוטל סגר על בית לחם, העובדים משם אינם מגיעים להדסה. בהדסה הוסיפו כי קיים מחסור בכח אדם, בעיקר מן הסקטור הסיעודי וכי בית החולים מלא עד אפס מקום וזאת מבלי שמטופל בו אף חולה קורונה.

מנכ"ל משרד הבריאות: זו תקופה מאתגרת בשבילנולע"מ