מבקש דחייה. נתניהו
מבקש דחייה. נתניהוצילום: TPS

עו"ד עמית חדד, סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיש הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לדחות ב-45 יום את דיון הקראת כתב האישום נגד נתניהו.

הדיון אמור להתקיים ביום שלישי בשבוע הבא, אולם לדברי חדד, "נכון למועד הגשת בקשה זו, מלוא חומרי החקירה שנאספו במסגרת החקירה (ושלא נכללו בליבת חומרי החקירה שהועברה במסגרת הליכי השימוע) טרם הועברו לעיון הסנגוריה".

"יצוין כי רק אתמול (8.32020) הודיעה המשיבה שחומרי החקירה עומדים לעיון הסנגוריה, ואף ציינה שישנה מדיה דיגיטלית וחומרים נוספים שטרם מוכנים לעיון. כמו כן רק אתמול הועברה לעיון הסנגוריה תעודת החיסיון השלישית שהוצאה בתיק", הוסיף עו"ד חדד.

מדובר בתעודת החיסיון המצומצמת עליה חתם שר הביטחון נפתלי בנט, זאת לאחר שסירב לחתום על תעודת החיסיון המקורית שהועברה לחתימתו ודרש לצמצם את נוסח התעודה.

"בנסיבות אלה מתבקש בית המשפט הנכבד לדחות את דיון ההקראה בכ-45 ימים, וזאת כדי לאפשר למשיבה להעביר את מלוא החומרים לעיון ההגנה (כפי שנדרש ממשנה) וליתן להגנה שהות כדי לקבל את החומר ולגבש הערכה, ולו ראשונית, של משך הזמן שיידרש ללימוד החומר ולהיערך לקיומם של הליכים מקדמיים (ככל שיהיה בכך צורך), ובכלל זה בקשות לקבלת חומרי חקירה ועתירות להסרת חיסיון", ציין עו"ד חדד.

עו"ד חדד הוסיף עוד כי העביר את הבקשה לפרקליטת אתמול בשעות הבוקר על מנת לקבל את עמדתה, אולם עד כה לא התקבלה עמדתה ולכן הבקשה מוגשת ללא עמדת הפרקליטות.