הימנעו מלהגיע למשרד הרישוי
הימנעו מלהגיע למשרד הרישויצילום: פלאש 90

משרד התחבורה קורא לציבור הרחב להימנע מלהגיע לסניפי משרד הרישוי ואגפי משרד התחבורה המקבלים קהל, ולבצע את כל הפעולות הנדרשות במגוון האמצעים המקוונים שהמשרד מעמיד לרשות הציבור הרחב, זאת, במטרה לשמור על בריאות הציבור ככל הניתן.

מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר אייל ציינה כי משרד התחבורה מאפשר כיום לציבור הרחב לבצע את רוב פעולות הרישוי, הרכב והנהיגה, באינטרנט, במוקד הטלפוני, בעמדות הרישוי האוטומטיות (רישיומט) ובכל סניפי דואר ברחבי הארץ. זאת, מבלי להגיע לסניפי משרדי הרישוי או למשרד התחבורה.

ציבור הנהגים יכול לחדש את רישיון הרכב והנהיגה באתר משרד התחבורה, במוקד הטלפוני (5678*) ובעמדות הרישוי האוטומטיות (רישיומט). כמו כן, ניתן לחדש את הרישיונות בכל סניפי הדואר ברחבי הארץ ולהנפיק את רישיון הרכב גם במכוני הרישוי. משרד התחבורה מזכיר לנהגים כי לא נדרש עוד לשאת את רשיונות הנהיגה והרכב בעת הנהיגה וניתן להסתפק בהצגת תעודת זהות או דרכון.

בין השאר, ניתן להגיש באתר המשרד בקשה להנפקת תגי נכה, הצהרה על סיום תכנית ליווי של נהג חדש, מידע על בדיקות רפואיות ושליחת פניות ישירות לכל אגפי המשרד. כמו כן, ניתן להגיש בקשה לקבלת תדפיס נקודות חובה לנהג באתר משרד התחבורה, בעמדות הרישוי האוטומטיות (רישיומט) ובמוקד הטלפוני (5678*).

בנוסף, ניתן להגיש באמצעות האתר בקשה ליבוא אישי של כלי רכב, לביטול העברת בעלות על רכב, פניות בנושא "קריאה חוזרת" של רכב (recall) וכן בקשה להנחה באגרת רישוי רכב או קבלת החזר ובקשה להחזרי אגרות רכב. בנוסף, ניתן להגיש באמצעות האתר בקשה להוצאת רישיון משיט ולחדש את תעודת המשיט.