בית משפט. אילוסטרציה
בית משפט. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

בבית המשפט המחוזי בשושן תפ"ח 468 לפנה"ס

המאשימה :מדינת ישראל

באמצעות פרקליטות מחוז שושן (פמ"ש)

- נ ג ד –

הנאשם: המן בֶּן הַמְּדָתָא הָאֲגָגִי (הידוע בכינויו: "המן הרשע")

כתובת: סמטת רשעים יעלוזו 13

(במעצר מיום י"ג באדר)

כתב אישום

הנאשם מואשם בזאת כדלקמן :

העובדות : במועדים הרלוונטיים לכתב האישום כיהן הנאשם כבכיר שריו של אחשוורוש, מלך פרס שמולך מהודו ועד כוש (להלן: "המלך אחשוורוש"). בשל מעמדו הרם של הנאשם, ציווה המלך אחשוורוש על כל תושבי הממלכה להשתחוות בפני הנאשם. במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, עובר ליום י"ג באדר, סרב מרדכי היהודי להשתחוות לנאשם.

בעקבות האמור, גמלה בליבו ההחלטה לפגוע במרדכי היהודי ובכל יהודי הממלכה, להשמידם ולבזוז את רכושם (להלן: "תכנית הפעולה"). לצורך ביצוע תכנית הפעולה, הטיל הנאשם פור לבחירת מועד ביצוע העבירה. הפור נפל על יום י"ג באדר. במסגרת תכנית הפעולה קשר הנאשם קשר עם רעייתו זרש, לפגוע במרדכי היהודי, ולשם כך הכין עץ תליה בגובה 50 אמה.

במסגרת הקשר ולשם קידום תכנית הפעולה, פנה הנאשם למלך אחשוורוש, בהיותו שיכור, וביקש את אישורו להשמדת העם היהודי בממלכת פרס, תוך ניצול מעמדו והשפעתו הרבה על המלך. בעקבות זאת, מסר המלך אחשוורוש לנאשם את טבעתו, המשמשת כחותם המלכותי, על מנת שהנאשם יחתום בשמו על הצו המורה על השמדת יהודי הממלכה, מהודו ועד כוש. ביום למחרת, חתם הנאשם על הצו הקורא לכל העמים להתכונן ליום י"ג באדר, להשמיד ולבזוז את כל היהודים.

לאור האמור, ועל מנת למנוע את מימושו של הצו, פנתה רעייתו של המלך אחשוורוש, אסתר בת אביחיל (להלן: "אסתר המלכה"), אל בעלה בבקשה כי יחוס על יהודי הממלכה. בהזדמנות זו חשפה בפניו את מוצאה האמיתי- יהודייה. מיד לאחר מכן נחשפה בפני המלך אחשוורוש תכניתו של הנאשם לתלות על עץ גבוה את מרדכי היהודי, אשר המלך חפץ ביקרו.

גילוי זה העלה את חמתו של המלך אחשוורוש על הנאשם. לאור אהבתו של המלך אחשוורוש כלפי אסתר המלכה וכעסו על הנאשם, הוא החליט לאפשר ליהודי הממלכה להתגונן מפני אויביהם, ובכך סיכל את תכנית הפעולה של הנאשם. במעשים המתוארים לעיל, הסית הנאשם לרצח יהודי הממלכה על רקע גזעני, קשר קשר לבצע השמדת עם וניסה לגרום לרציחתם של יהודי ממלכת פרס.

הוראות החיקוק לפיהן מואשם הנאשם :הסתה לגזענות – עבירה לפי סעיף 144ב לחוק העונשין תשל"ז- 1977. קשירת קשר להשמדת עם – עבירה לפי סעיף 3 (א) (1) לחוק בדבר מניעתו וענישתו של הפשע השמדת עם, תש"י-1950 ניסיון לביצוע השמדת עם - עבירה לפי סעיף 3 (א) (3) לחוק בדבר מניעתו וענישתו של הפשע השמדת עם, תש"י- 1950

עדי התביעה : אחשוורוש המלך, ארמון המלך, שושן הבירה. אסתר המלכה, ארמון המלך, שושן הבירה. מרדכי היהודי, רחוב מדינת היהודים, שושן עילית. זרש האגגית, בית מעצר נווה כורש (תזומן באמצעות שב"ס). חרבונה, רובע הסריסים, שושן תחתית.

רשימת עדי התביעה אינה סופית

מרדוך נזריאן פרוז, עו"ד

סגן בכיר א' בפרקליטות מחוז שושן (פלילי)

הודעה לנאשם

הנאשם יכול לבקש שימונה לו סנגור ציבורי אם מתקיים בו אחד מהתנאים לזכאות נאשם לייצוג המנויים בסעיף 18(א) לחוק הסנגוריה הציבורית.

הודעה לבית-המשפט

בהתאם להוראת סעיף 15א'(א) לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב] שנת דא"א לפנה"ס – המאשימה מודיעה בזאת, כי קיימת אפשרות לפיה יתבקש בית המשפט להטיל על הנאשם עונש מוות בתליה, אם יורשע בתיק זה.