קורונה באיטליה
קורונה באיטליהצילום: ISTOCK

אושרה צימרמן, סטודנטית לעיצוב שהגיעה לפני כחודש למילאנו נמצאת בהסגר כבר שבועיים.

בשיחה עם ענת דויודב העניקה זווית נוספת על הקשיים שמתעוררים באזור נוכח עננת הקורונה המרחפת מעל ראשם של התושבים בצפון איטליה, והודתה: "המצב לא פשוט".

בפתח השיחה סיפרה צימרמן "בשבוע הראשון הייתה מהומה, בסופרים המדפים היו ריקים, ואנשים קנו בכמויות גדולות. לאט לאט הם חזרו לסוג של שגרה. החנויות ברובן פתוחות, בעוד הברים בעיר נסגרים בסביבות 18:00.

''היום ירדתי למטה לבית המרקחת לקנות תרופות כי הגרון קצת כואב לי, ובדרך ראיתי שיש פחות אנשים ברחוב, אבל אנשים לא הולכים עם כפפות ומסכות. אני דווקא כן הלכתי, והסתכלו עליי בצורה מוזרה. מספר הנדבקים כאן הולך ועולה, אני מאמינה שזה בגלל שאנשים לא מגנים על עצמם. הם לא נשמרים פה".

לדבריה חלק מהאנשים במילאנו עובדים מהבית, בעוד שרוב התושבים כן יוצאים החוצה לעבוד. "הממשלה החליטה שכל בתי הספר בעיר יהיו סגורים, ונתנה אלטרנטיבה של לימודי אונליין. אנחנו עושים שיחות ווידאו, ולומדים מהבית, אבל לא לשם כך הגעתי למילאנו".

בהמשך הודתה כי היא מנסה לשמור על אופטימיות, "כל הזמן מתקשרים אליי מהבית, הציעו לא פעם לחזור עד שיעבור זעם. רוב הסטודנטים לעיצוב מישראל חזרו לארץ די בהתחלה, אבל אני לקחתי את הזמן, ואז הכל התחיל להסתבך. לפי מה שאני רואה פה המצב לא משתפר, אבל אני מקווה שסגירת המחוז תעזור".