אורלי לוי אבקסיס
אורלי לוי אבקסיסצילום: קובי ריכטר/TPS

כתבים ופרשנים אשר שיבחו את חבירת כחול לבן למפלגות הערביות על אף הבטחת הבחירות של בני גנץ לא להסתמך על ח"כים ערבים כדי להקים ממשלה, תקפו בחריפות את ח״כ אורלי לוי אבקסיס שהודיעה כי לא תצטרף לממשלת מיעוט צרה.

הכתב הפוליטי של חדשות 13, ספי עובדיה, הזדעזע: ''המקרה של אורלי לוי הוא בגדר קבלת דבר במרמה ברמה הציבורית", כתב עובדיה בחשבון הטוויטר שלו. ''היא נכנסה לכנסת גם בקולות מרצ! לא היה לה דבר לומר כששותפה עמיר פרץ הפך את הישיבה עם המשותפת לבשורת הקמפיין שלו.

''התנהלותה היא בגדר נוכלות פוליטית. הסיפור של הנדל והאוזר שונה לחלוטין. הם ומפלגתם אמרו לא למשותפת לפני הבחירות", הוסיף העיתונאי.

פרשן חדשות 13 ברק רביד טען כי לוי אבקסיס היא ''טרמפיסטית ימנית'' שלא הוסיפה מנדטים לרשימת העבודה-מרצ. ''כמעט כל פוליטיקאי שמאלני (כולל כאלה המכנים עצמם מרכז) בשנים האחרונות שקרץ ימינה, צירף אליו טרמפיסטים ימנים לרשימה או נעזר ביועצים ימנים מצא עצמו נבגד, מושפל, מכוייס ובעיקר מפסיד", כתב רביד בטוויטר.

''הטרמפיסטים הימנים עשו כסף או קיבלו מקום בכנסת בקולות של שמאלנים. מנדטים לא יצאו מזה - רק פאדיחות", הוסיף.

גם אטילה שומפלבי מ-ynet השתלח בחברת הכנסת וכינה אותה 'סוס טרויאני'. לטענתו ''הבגידה של אורלי לוי היא גם פאשלה עצומה של עמיר פרץ. אי אפשר לנקות אותו מאחריות. הכניס סוס טרויאני שלא הביא רבע מנדט למפלגת העבודה, דחק החוצה אחרים ונכשל בעמידתו על המשמר. כישלון צורב''.

כתב עיתון ''הארץ'' ג'וש בריינר השתלח גם הוא, ''פרצופה האמיתי של אורלי לוי מתגלה: בלון פוליטי נפוח באוויר וריק מקולות ומאידיאולוגיה. חוץ מאידיאולוגיה אחת כמובן- רק לא ערבים. באמת, שמישהו יקרא כבר לאדווה דדון שתרדוף אחריה. הונאת הבחירות הגדולה''.

היחיד שגילה אובייקטיביות הוא ירון אברהם מחדשות 12, שצייץ ''למה כל כך קשה לכם להגיד שגם כחול לבן הפרו ברגל גסה הבטחת בחירות, וגם אורלי לוי עשתה בדיוק את אותו הדבר? למה גנץ 'אמיץ' והיא 'גנבת קולות'? למה רק מה שאתם שמים בקלפי מכוון את הציוצים שלכם? למה הפוזיציה היא שמשרתת את הסיקור שלכם? זה מגעיל וצבוע בכל כך הרבה רמות שבא להקיא''.