נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריוןצילום: פלאש 90

בית משפט השלום בראשון לציון הרשיע היום (רביעי) את דודי כהן (44) מראשון לציון בכתב אישום מתוקן, ב- 14 אישומים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, כניסה לישראל שלא כחוק ושיבוש הליכי משפט.

על פי כתב האישום המתוקן בו הודה כהן, הוא היה מעורב במשך שנתיים ב-14 מקרים של הברחת נתינים זרים, רובם ממוצא גיאורגי, לישראל דרך מעבר הגבול בנתב"ג, תוך שהוא נעזר במשתפי פעולה ישראלים.

שיטת הפעולה שהגה כהן והוציא לפועל התבססה על מאפיינים ייחודיים וכללה הטסה לחו"ל ומימון שהייתם של משתפי הפעולה לחו"ל, תיאום שובם של משתפי הפעולה לישראל, דרך נתב"ג, ושל המוברחים אותם ביקש כהן להכניס לישראל. עם הגעתם לנתב"ג, הורה כהן למשתפי הפעולה למסור את תעודות המעבר שהוציאו לעצמם למוברחים, וזאת על מנת שיוכלו לצאת מנתב"ג ללא עיכוב, תוך שמשתפי הפעולה נצמדים אל המוברחים במעבר בשיטת "כפיות" או יוצאים בדרך אחרת מנתב"ג.

כהן הודה במסגרת הסדר טיעון שכלל הסכמה לעניין העונש, לפיו העונש יועמד על 24 חודשי מאסר ועשרה ימים בנוסף לעונש המאסר הוטל עליו קנס בסך 180,000 ₪ ומאסר על תנאי. בית המשפט טרם גזר את עונשו של כהן, והוא צפוי לעשות כן בעוד כחודש.

בין שיקולי הפרקליטות להגיע להסדר הטיעון נמנים לקיחת האחריות מצדו של הנאשם והבעת החרטה בטרם החל לנהל את המשפט, תוך חסכון בזמן שיפוטי ובעדותם של עדי תביעה רבים. זאת לצד עמידה על כך שכהן ירצה עונש מאסר משמעותי ויושת עליו קנס כבד.