הנהגת כחול לבן
הנהגת כחול לבןצילום: חזקי ברוך

"השהיד הוא שיא התפארת, אין דרך נעלה יותר מאשר השאהדה (מוות למען אללה), השהיד הוא שפותח את הדרך ומשרטט בדמו את הדרך לחרות ושחרור... ברכות לאלפי השהידים במולדת ובניכר, ברכות לשהידים שלנו ושלכם, בתוך הקו הירוק, אלה שהכובש רצה שיכנו אותם 'מחבלים'".

את שיר ההלל הזה למחבלים הרוצחים נשא ברמאללה חבר בכנסת ישראל, אחמד טיבי. זהו אינו נאום של בר פלוגתא אלא נאום הסתה של אויב, וזה אגב בסדר גמור, כי מעבר לדיבורים הצבועים של הפוליטיקלי קורקט כולם יודעים היטב מי נגד מי. טיבי אינו לבד. איימן עודה המהלל ומעריץ את "האדון חסן נסראללה" על זה ש"ההתנגדות" שלו הביסה את ישראל וסילקה אותה מלבנון, מציב את עצמו באותו מעמד, וכל אלו הם דוגמית ממעללי מנהיגי הפלג "המתון" של סיעת "הרשימה המשותפת", כי בפלג של בל"ד כבר נתפסו ונכלאו פעילי טרור פעילים.

הנטייה להפריד בין בל"ד לבין היתר היא ספין שמיועד להלבין את יתר הרשימה המשותפת כשותפים לגיטימיים לממשלה. לכן גם אם שמים בצד את ה"קיצוניים" מבל"ד ומתייחסים רק ל"מתונים", ל"לגיטימיים" הללו, ברור שמדובר באויב לכל דבר ועניין.

זו הסיבה שראשי כחול-לבן לא פסקו מלהבטיח שלא ישתפו פעולה בכל דרך ובשום צורה עם הרשימה המשותפת, כי הם ידעו שבלא זה הם יובסו בקלפי. מובן להם מאליו שעם ישראל מבין היטב את התהום הפעורה בין האויב לבין יריב פוליטי פנימי. כעת כשגנץ, יעלון, אשכנזי ולפיד צריכים לבחור בין ביבי לטיבי, הם, בניגוד לרצון רבים מבוחריהם, מעדיפים את האויב טיבי.

כעת, מתברר שמפלגת הגנרלים שבאו להציל אותנו מהשחיתות ומתרבות השקר והנכלוליות, אלו הנושאים את דגל היושר, הטוהר ונקיון הכפיים, גם חברו אל מפלגת האויבים, וגם רימו את בוחריהם כאחרון הנוכלים. אך הסתיימו הבחירות, וכבר הם מתחברים עם האויב באופן שממנו ברור כי הכל היה מתואם מראש, ללא כל תחפושות של התלבטות במסגרת מו"מ וללא מראית עין של ניסיון להקמת ממשלה עם שותפים לגיטימיים. מעבר להונאה והחבירה אל האויב מדובר גם באיוולת פוליטית קשה.

עד כמה הם לא חכמים? אם במו"מ מול נתניהו אחרי הבחירות הקודמות הם היו מקבלים את מתווה הנשיא ליציאה של נתניהו לנבצרות אחרי כחצי שנה, בני גנץ היה ראש הממשלה בעוד כחודש. כעת, אם ילכו לשותפות עם האויב, הממשלה שלהם לא תחזיק מעמד ובבחירות הבאות הם יתרסקו כי לא ישאר להם מה למכור לציבור. אם יטענו שלא יחברו למשותפת, הם יהפכו לבדיחה. אם יאמרו שכן, יאבדו אחוז גדול ממצביעיהם. מפלגת כחול-לבן שרפה את הגשר לבחירות הבאות ולא רק שחרצה את דינה, אלא היא מחוללת התמוטטות במחנה השמאל בכלל.