אילוסטרציה
אילוסטרציהiStock

בעיריית תל אביב זעמו על פרסומת של עמותת ''אפרת'' הפועלת למניעת הפלות בישראל, ומופיעה על מסך סמוך לבניין העירייה.

העירייה החליטה להעלות פרסומת משלה על אותו מסך בדיוק. "אז בקשר למסך הקודם... רק את תחליטי מה לעשות עם הגוף שלך", כתבה העירייה בפרסומת.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי צייץ בחשבון הטוויטר שלו את הסרטון וסיפר: "בימים האחרונים עלה שלט של אגודת אפרת על בניין העירייה הקורא למנוע הפלות. את השלט אנחנו לא יכולים להסיר, אבל למי שתהה, הנה עמדתי העקרונית בנושא: רק הנשים יחליטו מה לעשות עם הגוף שלהן".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (ימינה) הגיב לחולדאי והזכיר לו שדעתו לא שווה יותר יותר מדעה של אדם אחר, "משלב מסוים הפלה היא כמו רצח. נשים, כמו גברים, יכולות להחליט על גופן, לא על חייו של מישהו אחר, גם אם הוא בתוכן.

"הפרסום, כמו כל עבודת הקודש של עמותת 'אפרת', לא כופה שום דבר על אף אחת, אלא רק מסביר, משכנע, ומסייע בהמשך נפשית וכלכלית''.

"עם ישראל אסיר תודה לך על שאתה מועיל בטובך לא להסיר את השלט... ובעיקר על הפרסום שאתה נותן לעמותת אפרת. נשמח אם להבא תפרסם גם פרטי חשבון הבנק שלהם לתרומות", צייץ שר התחבורה.

בהמשך הוסיף סמוטריץ': "ואיך שכחתי מר חולדאי. ממתין לעמדתך הנאורה, כמי שכל כך דואג לזכויות נשים, לגבי מודעות זימה מחפיצות ומבזות של נשים בערום כמעט מלא המפורסמות בכל פינה בעירך. מניח שגם אותן אתה לא מסיר רק כי אתה לא יכול. מצפה כמובן גם לשלט אלקטרוני במימון העירה שמסביר כמה החפצת נשים פוגעת בכבודן''.