ג'ו ביידן
ג'ו ביידןצילום: רויטרס

אחרי שש מדינות נוספות שבהן נערכו ההצבעות במסגרת הפריימריז של המפלגה הדמוקרטית ביום שלישי האחרון, מחזק סגן הנשיא לשעבר את תדמיתו כמועמד העתידי של המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארה"ב.

מבין שש המדינות שבהן נערכו ההצבעה, ארבע נתנו את קולן לג'ו ביידן, ורק בשתיים הצליח סנדרס לנצח אותו. בין המדינות שהצביעו לביידן גם מישיגן המחלקת 125 אלקטורים.

בסך הכל מחזיק ביידן כעת ב־ 823 אלקטורים, וסנדרס נשרך מאחוריו עם 663 אלקטורים בלבד. בנוסף, יותר מ־ 100 אלקטורים שהוענקו למתמודדים מתונים אחרים במפלגה הדמוקרטית, אלה שכבר פרשו מהמירוץ, צפויים להצטרף לאלה שהוענקו לביידן, כך שהפער בין שני המתמודדים גדול עוד יותר.

לאחר שנודעו תוצאות ההצבעות בשש המדינות, הסתגר סנדרס בביתו שעות ארוכות, ובתקשורת היו שהעריכו כי הוא מתכוון להכריז על פרישה מהמרוץ.

הנהגת המפלגה הדמוקרטית אכן לחצה על סנדרס שיעשה זאת, כדי לחזק את תדמיתו של ג'ו ביידן, ולאפשר לו להגיע כשהוא מוכן יותר למאבק מול דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות.

עם זאת, סנדרס סירב לפרוש מהמרוץ, ולאחר שיצא מביתו הודיע כי ימשיך להתמודד בכל הכח. "אני מודה שביידן מוביל במרוץ", אמר סנדרס. "אנחנו ניצחנו במאבק האידיאולוגי, יותר ויותר אנשים מאמינים בדרך שלנו, אבל הקמפיין של ביידן ניצח במאבק על דעת הציבור למי מביננו יש סיכוי טוב יותר לנצח את טראמפ בבחירות לנשיאות".

לדבריו, "אנשים רבים אומרים לנו שהם מאמינים בדרך שלנו, אבל הם מצביעים לביידן כי הם סבורים שהוא יהיה זה שיוכל להדיח את טראמפ מהתפקיד, ולא אני".

סנדרס הוסיף עוד, כי ביום ראשון הקרוב ייערך לראשונה עימות מתוקשר בינו ובין ביידן, לאחר ששאר המתמודדים פרשו מהמרוץ, והוא מקווה שבמאבק 'ראש בראש', הוא יוכל לשכנע את אנשי המפלגה הדמוקרטית כי הסיכויים שלו לנצח את טראמפ גבוהים יותר.

עוד טען סנדרס, כי פילוח המצביעים מראה שהדור הצעיר תומך בו ואילו המבוגרים הם אלו שתומכים בביידן: "הנהגת המפלגה הדמוקרטית צריכה להבין את זה, ולפנות לדור הצעיר שהוא העתיד שלנו. זה חשוב יותר בנקודת הזמן הזאת".