כדורסל (ארכיון)
כדורסל (ארכיון)ישי קרוב

התרחיש הפסימי מתממש. אחרי ענף הכדורגל באיטליה וליגת הכדורסל בארצות הברית, עוד ועוד תחרויות ספורטיביות מתבטלות עד להודעה חדשה.

מה שהחל בהגבלת מספר צופים, המשיך במשחקים ללא קהל ועד לביטול והקפאת ליגות עד להודעה חדשה, ממשיך עם ביטול כל המשחקים בתחרויות השונות של פיב"א, ארגון הכדורסל האירופי האחראי על 90% ממשחקי הכדורסל ביבשת כולה.

עם הכרזת ארגון הבריאות העולמי אתמול על נגיף הקורונה כמגיפה עולמית כאשר למעלה מ-120 אלף אנשים ברחבי הגלובוס נדבקו ו-4,500 מתו כתוצאה ממנו, ואחרי שליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA שעיני כל העולם נשואות עליה ואשר מתפארת כגוף המקצועי ביותר בעולם הכדורסל התבטלה והוקפאה עד להודעה חדשה, ברחבי העולם כולו ובכל ענפי הספורט החלו להתכונן לקראת ביטול כלל אירועי הספורט.

בהודעה לכלי התקשורת וכל המדינות המשתתפות במפעלים שלה, הודיעה פיב"א, ארגון הכדורסל האירופי כי החל ממחר כל המשחקים בתחרויות השונות מושהים לזמן בלתי מוגבל. בישראל מי שתיאלץ לשאת בתוצאות של החלטה זו היא מחזיקת הגביע מהבירה, הפועל ירושלים שרק אמש עלתה לשלב רבע גמר ליגת האלופות לאחר שגברה גם במשחק השני של שמינית הגמר על יריבתה פריסטרי היוונית במשחק שהתקיים ביוון ללא קהל.

מדובר בנזק גדול מאוד עבור הקבוצה הירושלמית אשר נחשבת לפייבוריטית הגדולה העונה לזכיה בתואר היוקרתי - אלופת אירופה, כשאם תעבור את רבע הגמר מול בורגוס הספרדית, תארח את שלב הפיינל-פור של המפעל האירופי אצלה בבית, מקום בו לא הפסידה עדיין העונה במסגרת המפעל האירופי.

לאחר מספר שעות של דיונים והתלבטויות, גם בהנהלת היורוליג, מפעל הכדורסל היוקרתי ביותר באירופה החליטו שלא לקחת סיכון ולהיענות לבקשת ארגון השחקנים של המפעל ולהשהות את העונה כולה עד יעבור זעם.

משמעות הדבר היא כי משחקה של נציגת ישראל, מכבי ת"א מול באסקוניה הספרדית שאמור היה להתקיים הערב בהיכל מנורה מבטחים שבתל אביב בוטל. כזכור, מכבי ספגה לא מעט ביקורות על המשך קיום המשחקים במפעל האירופי, כשאף ראש הממשלה נתניהו נזף בראשיה על כך שלא נכנסו לבידוד כמתבקש.

כעת, גם ההסכמים עם משרד הבריאות הישראלי על בידוד היריבה הספרדית, סטירליות, כמות מוגבלת של צופים שהלכה והתמעטה עם הזמן, לא יעזרו להנהלת הצהובים שסופגים גם הם מכה קשה כשלראשונה מאז שונתה שיטת המשחקים במפעל היוקרתי סוף סוף הבטיחו השתתפות בפלייאוף שכרגע קיומו נמצא בספק גדול אם בכלל.