בין וריבלין
בין וריבליןצילום: מארק ניימן, לע''מ

במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין נחנך היום (ה') מוקד נוסף למגן דוד אדום, בבסיס פיקוד העורף ברמלה.

המוקד שהוקם ביוזמה משותפת של צה"ל ומד"א, יפעיל 100 עמדות מוקד נוספות, ויסייע במתן המענה המיטבי לעשרות אלפי השיחות הנענות במוקד 101 של מד"א מידי יום, מאז הגעת נגיף הקורונה לישראל.

בסיוע מפקד פיקוד העורף האלוף תמיר ידעי, ראש מטה פקע"ר, ומר"פית פיקוד העורף, הפך מרכז הסימולציות שבבסיס פיקוד העורף ברמלה למוקד משוכלל שמופעל על ידי מד"א, ומאוייש בידי חיילי מילואים של פיקוד העורף שעברו הכשרה מיוחדת לכך מהחובשים והפראמדיקים המנוסים במוקד מד"א.

מאה עמדות המוקד מתווספות לכ-270 השלוחות הטלפוניות במוקדי 101 ברחבי הארץ הפועלות ללא הפסקה בימים אלו. במבצע הקמה בהשתתפות גדוד תקשוב צה"לי ואנשי התקשוב ממד"א, הובאו במיוחד כל האמצעים הדרושים להקמת עמדות המוקד, מערכת השליטה והבקרה של מגן דוד אדום, אשר פותחה בארגון, מאפשרת להתמודד באופן מיטבי עם העומס הרב.

נשיא המדינה ריבלין אמר ״העם בישראל כמו העולם כולו עומד במערכה, מערכה נגד מכה קשה שפוקדת את האנושות כולה. וכמובן בישראל יש לנו את מגיני העם, מגן דוד אדום וצבא ההגנה לישראל, שהם מגן העם וצבא העם. אך טבעי הוא שהכוחות משתלבים אלה באלה כמו בכל רגע שבו מתרגשת סכנה. כולם סומכים עליכם ויודעים שיש על מי לסמוך.

"עלינו להישמע להוראות. פעמים רבות אנחנו קצת מזלזלים בהוראות או שאנחנו חושבים, 'הן חשובות מאוד לאחרים, לא לנו'. צריך להקפיד הקפדה יתרה לבצע כל הנחיה שאנחנו מצווים לעשות, כי היא נעשתה בשום שכל ודעת, במחשבה למנוע כל סכנה שמתרגשת על כולנו. באתי הנה להודות לכם ואני מודה לכם״.

בהמשך דבריו פנה נשיא המדינה לחובשים ולפראמדיקים במוקד מד"א ואמר: "אתם רגילים לעמוד בחזית. רגילים להגיע ראשונים בכל מקרה דחוף שצץ ומופיע. גם אל מול האיום הייחודי הזה, אתם עומדים בחזית, אתם עומדים בראש שרשרת הטיפול בנדבקים. זהו שלב קריטי לבלימת התפשטותו של הנגיף. הוא כרוך גם בהסברה ובאבחנה מדויקת".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אני מודה לנשיא המדינה על ביקורו במוקד החדש של מד"א ופיקוד העורף ועמידתו על איכות מערכות ההפעלה והאמצעים העומדים לרשות המוקדנים, עובדי ומתנדבי מד"א וחיילי המילואים של פיקוד העורף העושים לילות כימים במתן מענה לעשרות אלפי פניות של אזרחים. מד"א עומד בחזית המאבק בקורונה וכארגון ההצלה הלאומי הוא עושה זאת בגאווה, מסירות ובתחושת שליחות אין קץ. אני מבקש להודות לכל אחד ואחת מאנשי מד"א שמסירותם מהווה מקור לגאווה לאומית״.

'מסתכלים לנגיף בעיניים ומנצחים אותו'