יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: משה ביטון

יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ אבי ניסנקורן שיגר היום (שישי) מכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בבקשה להצביע ביום שני הקרוב על זהותו של יו"ר הכנסת ה-23.

במפלגתו של בני גנץ מבקשים להדיח את אדלשטיין מתפקידו ולמנות את ח"כ מאיר כהן ליו"ר הכנסת.

ניסנקורן כתב לאדלשטיין, ''בשם סיעת כחול לבן הריני לבקש כי ביום ב' ה-16 במרץ תוצב על סדר יומה של מליאת הכנסת הצבעה לבחירת יו''ר לכנסת ה-23''.

בליכוד הגיבו ''הודעת כחול לבן היא חרפה ומתפרסמת בעיצומו של דיון חירום שמנהל ראש הממשלה נתניהו בנושא הקורונה. מדינת ישראל נמצאת במצב חירום לאומי, הגדול ביותר מאז הקמתה.

''פחות מ 24 שעות מאז שראש הממשלה נתניהו קרא להקים ממשלת חירום לאומית להתמודד עם משבר הקורונה ובכחול לבן עדיין לא מבינים את המשמעות של המשבר, וממשיכים לעסוק בפוליטיקה קטנה''. עוד תקפו בליכוד את כחול לבן: ''ציון אפס במנהיגות ושיקול דעת. ראש הממשלה קורא מתוך הדיון לבני גנץ להתעשת ולהצטרף מיד לממשלת חירום לאומית''.

בנט: להקים ממשלת חירום בראשות נתניהו

אמש שוחחו בטלפון ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. נתניהו הזמין את גנץ לפגישה מידית במטרה להקים מיד ממשלת חירום לאומית, והדגיש כי "לאור התפשטות מגפת הקורונה בעולם ובארץ זה הזמן להחלטות של מנהיגים".

ראש הממשלה הבהיר בשיחה כי תומכי טרור לא יכולים להיות חלק מהממשלה – לא בשגרה ולא בחירום. מלשכת נתניהו נמסר כי ''ראש הממשלה ממתין לתשובתו החיובית של גנץ''.

גנץ מצידו הציע לנתניהו לקיים עוד הלילה פגישה בין צוותי המו"מ כדי לבחון הקמת ממשלת חירום לאומית רחבה, בכדי להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.

"גנץ הודיע לנתניהו, כי בכל מקרה, בכוונתו לסייע בכל פעולה הקשורה בטובת הציבור בנושא זה. נתניהו טרם השיב לגנץ נכון לשעה זו", נמסר מכחול לבן.

מוקדם יותר אתמול אמר גנץ כי יש להקים ממשלת חירום רחבה שתכלול נציגות מכל סיעות הכנסת, כולל הרשימה המשותפת.

שרת התרבות מירי רגב הגיבה: ״גנץ, גלה מנהיגות ואחריות לאומית ותיכנס לממשלת חירום לאומית, ללא תומכי הטרור, כי זהו צו השעה.

''מנהיגות נבחנת בדיוק בשעות אלו, זו מלחמה אמיתית על שלומם ובריאותם של אזרחי ישראל. תהיה בצד הנכון של ההיסטוריה, בלי שטיקים ובלי משחקים. אומה שלמה מייחלת לממשלה יציבה שתהא נכונה לאתגרים שלפנינו״, כך רגב.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר כי ''חברי הרשימה המשותפת היו ונשארו תומכי טרור ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ומזדהים עם הגרועים שבאויביה, ואין להם שום מקום בשום ממשלה. ‎גנץ זה לא זמן ל"תרגילים". אם נשארה בך טיפת אחריות תפסיק עם הציניות והפוליטיקה הקטנה''.