אילת. אילוסטרציה
אילת. אילוסטרציהצילום: iStock

בעיריית אילת טוענים כי נזק של עשרות מיליוני שקלים נגרם לעיר בשל נזקי הסופה שהגיעה ממצרים ופקדה את העיר בסוף השבוע.

כתוצאה מן הסופה כמויות רבות של פסולת נפלטו לחוף הים ונזק נגרם לתשתיות בחוף.

ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי קרא למשרדי הממשלה להעניק סיוע, "זהו אסון טבע שהעיר אילת לא ידעה כדוגמתו, מדינת ישראל צריכה להתגייס לאלתר לסייע לעיר בשיקום ההרס ונזקי מזג האוויר.

בנוסף, מלונות רבים סגרו את שעריהם בשל משבר הקורונה ואנחנו זקוקים לסיוע כדי להתגבר על כל המשברים האלו בו זמנית".

חבר הכנסת מיכאל ביטון, כחול לבן, התייחס למשבר העסקים בעיר אילת "אילת עברה סופה קשה בסוף שבוע זה. עסקים שלמים נמחקו. חופים נהרסו כליל. מדרכות תשתיות מים ביוב חשמל נחרבו. כל המרינה חדלה לתפקד".

"אילת מוכת אסון כלכלי כפול. פגיעת הקורונה בתיירות ופגיעה במאות מליונים בתשתיות שנחרבו בשל גלים שלא נודעו כמותם בחופי הים של אילת. בניגוד למקומות אחרים אילת נשענת על תיירות כמנוע כלכלי בלעדי. ללא תיירות ושיקום מהיר 50,000 תושבים יכנסו לגל אבטלה ומשבר עירוני קהילתי חמור".

ביטון הוסיף "אילת אסטרטגית למדינה היא יושבת על מפגש גבולות ירדן, מצרים וערב הסעודית ובימים אלה גם כחיץ מול פעילות הטרור בסיני.

אני קורא לחברי מנכל משרד הפנים מרדכי כהן להגיע לשם לראות בעניים ויחד עם שר הפנים להעמיד לעיר וללא בירוקרטיה, תקציב ראשוני של עשרות מליונים לשיקום תשתיות דחופות. להכריז על העיר כאזור אסון טבע ולהשתמש בכל הכלים בחוק לסיוע יחודי לעיר לתוכנית שיקום ויציאה מהמשבר בטווח הארוך".