אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: רויטרס

מחלת הקורונה וההגבלות הרבות פוגעים בחיי החברה במדינת ישראל בכלל ובפרט בחיי הקהילה המסורתיים והדתיים.

שאלות לגבי מניינים בבית הכנסת, הלכות טבילה, אמירת קדיש, דחיית חתונה ועוד עולות כל הזמן אך למרבית הציבור אין כתובת ברורה להיכן לפנות כדי לקבל את התשובות.

לאחר שקיבלו אלפי פניות מקרב הציבור המסורתי והדתי, באיגוד רבני קהילות זיהו את הצורך ופתחו קו חם לפניות לנושאים הללו. הרבנים שעונים על השאלות מקבלים תדרוך ממשרד הבריאות.

נשיא איגוד רבני קהילות ורבה של צפת, הרב שמואל אליהו ישב עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו ובנה מערך של פסקי הלכה לרשות הרבנים המשיבים.

הקו החם נותן מענה לשאלות הלכתיות הנוגעות לנגיף הקורונה לאלו שנמצאים בבידוד ולחולים ופועל במשך רוב שעות היום בין 8:00-23:00. בית ההוראה של איגוד רבני קהילות בהדרכת נשיא האיגוד ורבה של צפת- הרב שמואל אליו מאפשר לפנות ולשאול שאלות גם בקבוצת ווצאפ ייחודית בנושא נגיף הקורונה.

יו"ר איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו אמר: "זיהינו פה צורך אדיר של שומרי מסורת רבים שאינם יודעים כיצד ניתן לשמור על המנהגים בתקופה הזו. החלטנו לתת מענה הלכתי מדוייק, מהיר וזמין לכל אחד בזמן של חוסר וודאות קשה. הרבנים שעונים על השאלות מוסמכים לטפל בפניות בנושא הזה ואנחנו נמצאים בקשר מתמיד מול גורמים במשרד הבריאות על מנת שנוכל להישאר מעודכנים לגבי הנחיות רלוונטיות חדשות".