אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

התפרצות הקורונה. סגירת מוסדות הלימוד עד להודעה חדשה. ילדים ובני נוער בבית = הרבה יותר זמן מול המסכים.

המצב החדש, השגרה החדשה שנכפתה על כולנו מצריכה מאיתנו, ההורים, להיערך בהתאם גם בנושא החשוב של חשיפת הילדים שלנו למסכים בתקופה הזו.

שימו לב לכללים שגיבשנו "בפורום הדיגיטלי" כדי לעבור את התקופה הקרובה בשלום ובבטחה - בכל מה שקשור לרשת, אנחנו ממליצים ליישם את ההמלצות כבר מהיום הראשון:

1. הגבלת זמן החשיפה היומי למסכים בכלל הפלטפורמות (סמארטפון, טאבלט, מחשב, טלוויזיה, קונסולות) - חשוב מהיום הראשון לייצר שיגרה שכוללת פעילויות קבועות שלא קשורות במסך.

2. בקרה על האפליקציות המותקנות במכשיר (הכירו את האינסטגרם, הבינו מה זה סטורי, דעו מהי אפליקציית TIK_TOK) - בהתאם לגיל הילד.

3. ניטור תכנים פוגעניים/ מיניים - להוריד אפליקציות מיגון להגנה מפני מקסימום תכנים פוגעניים (כל ספקיות האינטרנט מחויבות לספק סינון בסיסי, לקבלת המלצות על סינון רחב יותר - פנו אלינו בהודעה פרטית).

4. פעם בשעה עגולה מורידים מסכים ל10 דקות לפעילות קצרה - זה לא חייב להיות משהו מובנה או מעמיק אלא רק לאוורר את הראש והגוף. לעשות קפיצות בבית/לאכול משהו/להרכיב פאזל וכו'. העיקר שיהיה "ברייק" שישחרר את הילדים משעות ארוכות ברצף מול המסך.

5. בסוף כל יום לקחת 1-2 דקות עם כל ילד בנפרד ולשאול אותם על היום שלהם, לשמוע מהם מה הם עשו ובאיזה אתרים/קבוצות בילו.
שיח פתוח יאפשר להם לשתף ולהרגיש בטוחים ולכם לזהות סימני אזהרה בהקשר לתכנים אליהם נחשפו, אם מישהו שאתם לא מכירים ביקש מהילד שלכם לשלוח תמונות, או לא לספר להורים על השיחה או שהיו מעורבות תמונות עירום וכו'.

6. במידת הצורך לבדוק את הטלפון הנייד שלהם פעם ביום, לבדוק אם יש משהו שמצריך את התערבותכם - כמו בדוגמאות של הסעיף הקודם.