אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, טוען בפוסט שפרסם הבוקר (ראשון) בחשבון הפייסבוק שלו כי נתניהו איננו מעוניין בממשלת אחדות.

"אמש ראיתי את מסיבת העיתונאים של רה"מ ושמעתי את פנייתו הנרגשת הבוקר. אני חייב להודות שתחושתי, מההופעות של רה"מ בימים האחרונים, קשה ביותר", טען ליברמן.

"הודעתי שבכל הנוגע למאבק בקורונה ישראל ביתנו תתמוך בכל הצעדים הנחוצים ללא קשר למצב הפוליטי", הוסיף ליברמן, "אני מצפה מרה"מ שיפרסם את כל הצעדים שבכוונתו לנקוט, ויציין במיוחד את אותם צעדים שבהם הוא זקוק לסיוע של ישראל ביתנו בכנסת ובכלל, ונשמח לעמוד לרשותו".

אולם לדבריו, "לגבי ממשלת חירום לאומית - במידה ואכן מדובר בקריאה אמיתית ולא במצג שווא, חייבים להקים אותה משתי המפלגות הגדולות בלבד ואת כל שאר המפלגות להשאיר בחוץ. זה לא הזמן לפתוח במו"מ קואליציוני מסורבל לחלוקת תפקידים, משרדים ותקציבים. לשתי המפלגות הגדולות, ביחד 69 מנדטים ורשת ביטחון של ישראל ביתנו, של 7 מנדטים, מובטחת מראש".

"מכיוון שאני מכיר את נתניהו יותר מיום אחד, השתכנעתי שמאחורי הקריאות לא עומד שום דבר מעבר למשחק האשמות וניסיון לדה-לגיטימציה של כל מפלגות האופוזיציה. היעד האסטרטגי לא השתנה - פסקת ההתגברות + החוק הצרפתי. התנאי ההכרחי לכך הוא בחירות חדשות והשגת 64-63 מנדטים לקואליציה חרדית משיחית בראשות נתניהו. המסקנה היא שנתניהו רוצה לצאת תוך חצי שנה עד 8 חודשים לבחירות חדשות על כנפי המנצח הגדול של הקורונה. בסיכומו של דבר - הים הוא אותו ים, הערבים אותם ערבים וביבי אותו ביבי", סיכם ליברמן.