נתניהו בישיבת הממשלה
נתניהו בישיבת הממשלהצילום: לע"מ

הממשלה אישרה בצהריים (ראשון) בישיבתה המיוחדת שורה של תקנות לשעת חירום, שיזם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, לשם ההתמודדות עם נגיף הקורונה וההגנה על בריאות הציבור.

במסגרת התקנות שאושרו, יוכלו שוטרי משטרת ישראל ופקחי הרשויות המקומיות, להטיל קנסות מינהליים על מפרי צווי הבידוד ועל מי שיפר את צווי הגבלת ההתקהלות שהוצאו על ידי משרד הבריאות, במטרה למנוע התפשטות הנגיף והדבקת האוכלוסיה.

בגין הפרת חובת הבידוד יירשם קנס של 5,000 שקל; בגין הפרת חובת הדיווח למשרד הבריאות על כניסה לבידוד או על חזרה ממדינה המחייבת בבידוד יירשם קנס של 3,000 שקל; בגין הפרת הוראת שוטר על התפזרות התקהלות המנוגדת לצו יירשם קנס של 5,000 שקל.

בנוסף אושרו תקנות שנועדו למנוע התפשטות של הקורונה לתוך בתי הסוהר, מתוך מטרה להגן על אוכלוסיית האסירים והעצורים החשופים יותר לנגיף מעצם שהייתם בצפיפות במתקן סגור.

נתניהו: צריך ממשלת חירום עכשיו

במסגרת התקנות החדשות, דיוני הארכות מעצר יתקיימו ללא נוכחות פיזית של העצורים, ויתנהלו באמצעים טכנולוגיים כגון בשיחת וידאו או בשיחת וידאו טלפונית. כמו כן, הוגבלו הביקורים לאסירים ועצורים כולל הגבלת כניסות עורכי הדין למתקני הכליאה. במשך תקופת התחולה של התקנות לשעת חירום, התייעצות עם עורך דין תתבצע באמצעות שיחות טלפון.

לדברי השר ארדן: "כדי לעצור את התפשטות הקורונה ולהגן על בריאות הציבור, עלינו ליזום כל הזמן ולשנות את דפוס הפעולה השגרתי של גופי בטחון הפנים ובאמצעות היוזמות שלנו נוכל לנצח במערכה הגורלית הזו".