עם שלם סינגסון
עם שלם סינגסוןצילום: צבי חאוטה, ארגון שבי ישראל

עם-שלם סינגסון, עולה חדש מקהילת בני המנשה, הותקף במוצאי שבת על ידי שני בריונים במרכז העיר טבריה לאחר שסברו שהוא סיני.

הבריונים צעקו ״קורונה קורונה״ תוך שהם בועטים בו בחוזקה. סינגסון אושפז בבית החולים פוריה עם חבלות קשות באזור החזה. מצבו בינוני ויציב.

סינגסון (28) עלה בשנת 2017 ממדינת מניפור שבצפון מזרח הודו ביחד עם אמו, סבתו ואחיו. אביו נפטר עוד בהודו. הוא מתגורר בטבריה עם משפחתו ולומד בישיבת הסדר בעיר מעלות.

״הסברתי לשני התוקפים שאני לא סיני אלא יהודי מקהילת בני המנשה, לא שיש איזושהי הצדקה לתקוף בחור סיני או כל אדם אחר״, מסר סינגסון ממיטת חוליו בבית החולים. ״אבל הם היו באמוק טוטאלי ובעטו בי בחוזקה''.

״קיבלנו בתדהמה את הדיווח על ההתקפה המרושעת והגזענית על עם-שלם סינגסון אתמול בטבריה״, מסר מיכאל פרוינד, יו״ר ומייסד ארגון שבי ישראל האחראי על עלייתם וקליטתם של בני המנשה בישראל. ״בני המנשה הם אחינו ואחיותינו ונגיף הקורונה אינו מבחין בין בני אדם על סמך צבע עורם, מבנה פניהם או צורת עיניהם. אני דורש ממשטרת ישראל לחקור את האירוע באופן מיידי ולהעמיד לדין את מי שביצע את המעשה הנפשע הזה״.

כ-6,500 מקהילת בני המנשה בהודו ממתינים לעלות לישראל. 700 מתוכם כבר קיבלו היתר עלייה וממתינים לאישור מממשלת ישראל לעלות לארץ. למעלה מ-4,000 בני מנשה כבר עלו ונקלטו בישראל בהצלחה.