פרופ׳ דנה וולף בכניסה למעבדות
פרופ׳ דנה וולף בכניסה למעבדותצילום: דוברות הדסה

לאור פניית הנהלת משרד הבריאות לפרופ' דנה וולף, מנהלת המעבדה לווירולוגיה קלינית בהדסה, התגייסה כל הדסה, כולל מדעניה ועובדי המעבדות לסיוע, כדי לנסות ולהיות תחליף מסוים למעבדה המרכזית של משרד הבריאות.

למעבדה גויס צוות מתנדבים המושתת על דוקטורנטים מתחום מדעי, שיעבדו 3 משמרות ביום כדי להכפיל ואף לשלש את מספר הבדיקות במעבדה, כולל לילות וסופי שבוע.

המעבדה מרכזית של משרד הבריאות ביצעה עד אמש כ- 480 בדיקות ליום, אך היא נסגרה בעקבות הידבקות של כמה מעובדותיה בנגיף. הדסה תנסה לסגור את הפער שנוצר כעת.

לצורך כך הוכנס הבוקר רובוט חדש למעבדה וכמו כן גויסו מכשירי PCR ממעבדות מחקר ובסיוע האוני' העברית נבנה מתחם מבודד לקליטת החומר הביולוגי לעיבודו ונטרולו בעזרת מערכות אוטומטיות.

מבית החולים נמסר עוד, "הדסה פונה בשעה זו שוב למשרד הבריאות להרחיב את הסיקור בקרב הציבור ולבצע מינימום 25 אלף בדיקות ביממה, כדי להקטין את האפשרות שסגר הבית יגרום להכנסת החולים לתוך הבית ואל בני המשפחה, כמו גם הסתננות הנגיף לתוך המערכות הרפואיות או הרגישות ביטחונית".

"יוזמה זו מצריכה טכנולוגיה מתקדמת, רובוטיקה ואוטומציה, כאשר הדסה מוכנה לקחת על עצמה חלק ניכר מהביצוע במידה ומשרד הבריאות יבחן ויאשר את התוכנית, אותה התווה פרופ' זאב רוטשטיין מנכ"ל הדסה, שכבר הועברה אליהם", הוסיפו בהדסה.