המדריך המלא לרכישות אונליין
המדריך המלא לרכישות אונלייןצילום: iStock

עולם הקניות האינטרנטי עשיר ומגוון ואפשר בקלות לעשות טעויות. רגע לפני ששולפים את כרטיס האשראי כדאי להכיר את הכללים הבסיסיים לקניה אונליין.

אז איך עושים את זה נכון?

הרשמה לאתר

ההרשמה תאפשר לך לבצע הזמנה, לעקוב אחר ההזמנות שלך ולקבל עדכונים. בחלק מהאתרים ההרשמה תאפשר לך לשמור פריטים ברשימות ממוינות.

באתרים בעברית חפשי את האייקון של הרשמה בראש העמוד או בתחתיתו, מלאי את הפרטים המבוקשים, כמו: שם, שם משתמש, אימייל, כתובת וסיסמה. לחצי על אישור בעברית או submit באנגלית ולרוב תקבלי באימייל אישור על הרשמתך וקישור להפעלת החשבון.

מומלץ להכין מסמך מסודר עם רשימת האתרים, שנרשמת אליהם וליד כל אתר לציין את שם המשתמש שבחרת ואת הסיסמה, כך שלא יהיו לך בעיות בעתיד להיכנס לאתר ולעקוב אחרי ההזמנות שלך.

מדידות - מידות הבגדים משתנות בין המדינות השונות, אז אל תתעצלו, לפני שמתחילים לקנות, קחו מטר ותתחילו למדוד- היקף חזה, היקף מותניים, אורך ידיים וכו'. זה יעזור לכם מאוד לדייק את הבגדים שתזמינו כך שיתאימו למידות שלכם, אם מוצאו של האתר מאירופה או ארה"ב, לכי על המידה הרגילה שלך, אם הוא מסין (לכשתשוב לפעילות סדירה), הזמיני תמיד מידה אחת מעל.

כדי שלא תלכי לאיבוד בין כל המבחר שאתרים מציעים לך, מומלץ לרשום בדיוק מה את מחפשת לקנות כך שיהיה לך קל יותר בחיפוש אחר הפריט שמתאים לך.

את הקניה הראשונה מומלץ לרכוש באתרים ישראלים. זה מגיע יותר מהר:)

בדיקה חשובה לפני רכישה:

אתרים ישראליים:

1. עלויות משלוח: מחיר הקניה אינו כולל עלויות משלוח.

2. מדיניות ביטולים והחזרה: האם המוכר/החנות מאפשרים להחזיר את המוצר ואם כן מהי עלות ההחזר. ברוב המקרים ניתן להחזיר את המוצר עד שבועיים מתאריך הקניה בתנאי שהמוצר לא היה בשימוש/נפגע ועלויות. יש צורך לבדוק האם המשלוח בחזרה למוכר/לחנות על חשבונכם או על חשבון המוכר/החנות. מדיניות ההחזרה מופיעה בדף של המוצר. שימי לב: ישנם מוצרים שלא ניתנים להחזרה ולכן כדי לבדוק את האותיות הקטנות.

בדיקה אחרונה לפני תשלום:

רגע לפני שאת מאשרת את הקנייה בדקי שוב את הפריטים שאת רוצה להזמין, וודאי שאלו הפריטים שבחרת, כיוון שיש מוצרים עם מספר גרסאות, צבעים שונים, מחירים שונים, סט אביזרים שונה, אחריות אחרת וכו'. וודאי שזה באמת המוצר אותו את רוצה לרכוש ולא אביזר נלווה. בדקי את גודל הפריט ואת המידות המדויקות.

שימי לב!

לפני שאת משלמת בכרטיס אשראי בדקי שאכן האתר מאובטח. כדי להתגבר על הסכנה, אפשרי להשתמש בכרטיס נטען, שרוכשים בדואר ומטעינים אותו בסכום שתרצו להוציא.

איך משלמים באינטרנט?

רכישת מוצרים ברשת מתבצעת בכרטיס אשראי. רצוי להירשם ל-PayPal, שירות ארנק אלקטרוני, המאפשר לצרכנים הווירטואליים להחזיק את כל הפרטים החשובים להם, לרבות מספרי כרטיסי אשראי, קרוב אליהם וגם מספק ביטוח לקניה. הארנק האלקטרוני ישרת אותך בכל הרכישות שלך ברשת. במעמד הקניה, תידרשי לספק למוכר אך ורק את חשבון ה-PayPal שלך ולא את מספר כרטיס האשראי. עוד מידע על הגנת הקניה באמצעות paypal.

אז נתחיל בשופיניג באתרים אלו:

FACTORY 54 - אתר אונליין שמוכר פרטים מהמותגים הבינלאומיים לכל המשפחה, גברים נשים וילדים, ניתן לבצע הזמנה מאתר וליהנות ממשלוח חינם עד הבית לכל רחבי הארץ תוך 2 ימי עסקים.

לינק לאתר:www.factory54.co.il

Zara - אתר אונליין שמוכר אופנה ספרדית, לכל המשפחה, ניתן לבצע הזמנה מאתר עד הבית ללא עלות, תוך 7 ימי עסקים.

לינק לאתר:www.zara.com

Adika - קהילה הבנויה מכל מי שעבורה אופנה היא מוקד של עניין ואופנה, קהל יעד שפונה לנשים ונערות, ניתן לבצע משלוחים, ישנה שיטות משלוח, ממליצה לבצע קניה וליהנות תתחדשי.

לינק לאתר:www.adikastyle.com

Story- האתר של רשת החנויות story פריטים של מותגים שווים מחו"ל שאת חלקם קשה למצוא במקומות אחרים. המחירים לא זולים בלשון המעטה, אבל השיק היסטרי, ויש פריטים סופר איכותיות וסופר מיוחדים, ניתן לבצע משלוח עד הבית.

לינק לאתר:www.storyonline.co.il

Next - תמצאי באתר את כל הטרדניים עדכנים ביותר למשפחה המודרנית, ניתן לבצע הזמנה עד הבית.

לינק לאתר:www.next.co.il

Rockglam - המרחב הווירטואלי שבו את הופכת מחובבת אופנה לפאשניסטה הכי נכונה בסביבה. חוויית השופינג באינטרנט מעולם לא הייתה מושלמת יותר ,רוקגלאם מציע לך קולקציות הורסות שמתחדשות לעיתים קרובות ומתכתבות עם הטרנדים כי חמים בעולם האופנה, ניתן לבצע משלוח עד הבית.

לינק לאתר:www.rockglam.co.il

הקולקציה בהשארת הפשטות אירופה הקלאסית ואנרגיה ישראלית, משלוח עד הבית. - Dé Rococo

לינק לאתר:de-rococo.com

Castro - הקולקציות שלנו משלבות הרמוניה של עיצוב אופנתי, תחכום וריגוש לצד איכות, עושר והקפדה, שילוב המעניק ללקוחותינו ביטחון מלא בבחירותיהם, ומענה אופנתי שלם, ניתן לבצע משלוח עד הבית.

לינק לאתר:www.castro.com

Lorenzo Villoresi הינו אומן בשמים איטלקי המייצר את המוצרים שלו באחוזה איטלקית בפירנצה, לורנזו וילורסי מייצר את המוצרים של מהחומרים המובחרים ביותר כיום בעולם הבישום והקוסמטיקה. ניתן לבצע משלוח חינם תוך 7 ימי עסקים.

לינק לאתר: www.lorenzovilloresi.co.il

Bechic - אתר אונליין שמרכז עשרות מעצבות דתיות תחת קורת גג אחת. האתר השיק יריד פסח אונליין ואפשר להנות בו ממשלוח חינם עד הבית

לינק לאתר: www.bechic.co.il

הצעות לבניית טוטאל לוק 1:

סט חולצה וחצאית של זארה
סט חולצה וחצאית של זארהצילום: יח"צ חו"ל
סט חולצה וחצאית של זארה
סט חולצה וחצאית של זארהצילום: זארה חו"ל
תיק לבן של זארה
תיק לבן של זארהצילום: יח"צ חו"ל

טואל לוק 2: לבן קייצי בנגיעות שחור:

חצאית סאטן שמנת של זארה
חצאית סאטן שמנת של זארהצילום: יח"צ חו"ל
בלייזר שמנת של זארה
בלייזר שמנת של זארהצילום: יח"צ חו"ל
תיק שחור קסטרו
תיק שחור קסטרוצילום: יח"צ קסטרו
סנדל עקב קסטרו
סנדל עקב קסטרוצילום: יח"צ קסטרו