אוואט במדי נבחרת ישראל
אוואט במדי נבחרת ישראלצילום: פלאש 90

דין אחד לימין ודין אחר לשמאל? יממה אחרי הפוסט שעורר סערה בעולם הכדורגל, ממשיך זה להכות גלים ורבים ניצבים בשני הצדדים בכדי לתמוך או לתקוף.

כזכור, אמש העלה חלוצה של מכבי ת"א איתי שכטר פוסט בחשבון האינסטגרם שלו עם שלט חוצות נגד החבירה של מפלגת 'כחול לבן' בראשותו של בני גנץ עם הרשימה המשותפת שחבריה תמכו בטרור באופן נחרץ וגלוי.

שכטר תייג את חבריו לחדר ההלבשה ולמשחק כשאלה שיתפו את הפוסט ולמעשה יצאו בקמפיין נגד ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת. במכבי ת"א חייבו את שכטר וחבריו לחדר ההלבשה להסיר את הפוסט והוציאו הודעה מסתייגת מכך, אך הדבר רק עורר עוד יותר סערה.

"כשרותם סלע העלתה פוסט פוליטי, החמיאו לה מכל עבר על "האומץ"", כתב העיתונאי עמית סגל והוסיף כי "הרי ידוע שהמליציות מוציאות להורג כל מי שמעז להביע דעה משמאל". עוד תקף סגל את קבוצתו של שכטר, מכבי ת"א שחייבה את שכטר להסיר את הפוסט כשכתב: "כמה עלובה הדרישה ממכבי ת"א לאיתי שכטר להוריד פוסט סופר לגיטימי, רק עם הדעה ההפוכה".

מי שהצטרף כמובן אל הסערה בחפץ לב הוא מי שנהנה מהחבירה, ח"כ אחמד טיבי. "עוד הצגה לא מוצלחת של שכטר", כתב טיבי והוסיף אזכור גם לגבי בית"ר ירושלים "חבל שהצהובים מתל אביב מתעקשים ללכת בדרכי הגזענות שבה צעדו הצהובים מירושלים". את דבריו סיים טיבי בעקיצה כשכתב: "תזכורת: אום אל פאחם", זכר להדחת הצהובים מת"א במפעל גביע המדינה בכדורגל מוקדם יותר השנה בידי הקבוצה הערבית מהליגה הלאומית, אום אל פאחם.

גם חבריו למקצוע של שכטר מתחו ביקורת על הפוסט אך יותר על התזמון ופחות על עצם הבעת הדעה. הבלם דקל קינן המשחק בליגת הכדורגל בארצות הברית, צייץ בעמוד הטוויטר שלו: "הצטערתי לראות את תוכנו של הפוסט הפוליטי של חבריי הכדורגלנים. זה לא תורם לגיבוש השחקנים בקבוצות הכוללות יהודים וערבים, ובוודאי אינו תורם לשיפור יחסי האמון בתוככי החברה הישראלית".

עם זאת, כתב קינן בהמשך כי "אני בעד שספורטאים יביעו דעה, בכל נושא אגב. הפעם התייחסתי לתוכנו הספציפי של הפוסט שלא ממש תורם לאחות את הקרעים בחברה הישראלית".

שחקנה הערבי של נבחרת ישראל וברייטון האנגלית, בירם כיאל הגיב לסערה כשכתב: "בתור שחקן נבחרות ישראל מגיל 15, אני לא נכנס לפוליטיקה. בפוליטיקה יש רק מפסידים, ואני אוהב לנצח. הדרך היחידה לעבור את התקופה המאתגרת בה אנחנו נמצאים היא יחד".

מי שתמך בלי להתבייש בדבריו של החלוץ הוא סוכן השחקנים ושוער העבר של נבחרת ישראל דודו אוואט. "איתי שכטר הוא בן אדם עם דעות, זכותו להביע את דעתו. לעולם לא הייתה לנו בעיה עם ערביי ישראל, בטח שלא עם השחקנים הערביים בקבוצות בנבחרת ובחיים. זכותנו לומר את דעתנו בקשר לנציגים של הרשימה המשותפת, שהם תומכי טרור מובהקים ושאנחנו כיהודים וכעם מופתעים וכואבים ששלושה רמטכ”לים משתפים איתם פעולה".

גם חברו לקבוצה של החלוץ, דור מיכה, קפטן מכבי ת"א תמך בשכטר והסביר את דעתו כשכתב: "אני לא בעד לערב פוליטיקה בספורט אבל המקרה הזה איבד קצת פרופורציות אז אחרוג ממנהגי. איתי הביע את דעתו לא נגד ערביי מדינת ישראל אלא נגד מפלגה ספציפית (שחברים בה גם יהודים), שחלק מנציגיה הם תומכי טרור. לדעתו, ממשלה אשר נשענת על תמיכת מפלגה שחלק מנציגיה מהללים מחבלים וצוחקים בפנים של משפחות שכולות היא אסון. זאת דעה לגטימית וזה ממש לא הופך אותנו לגזענים".

"לא אנחנו לא שונאים את ערבי ישראל", הסביר הקשר שלומי אזולאי שחקנה של מ.ס אשדוד שהביע גם הוא תמיכה בשכטר ובדבריו והוסיף "אנחנו לא תומכים בתומכי טרור שהולכים לשבת בכנסת. לכל אחד יש את הזכות להביע דעה. די לצביעות!".