בני עקיבא למען הקשישים
בני עקיבא למען הקשישיםistock

בעקבות משבר הקורונה תנועת בני עקיבא מתגייסת לעשיה חברתית בכל רחבי הארץ במיזמים שונים למען אוכלוסיות הזקוקות לסיוע בימים האלה.

התנועה החליטה לפעול באופן מיוחד למען אוכלוסיית הקשישים והאזרחים הוותיקים המהווים קבוצת סיכון משמעותית בימים האלו. הפעילות הינה מגוונת כאשר לוקחים בה חלק חניכי התנועה וחברי תנועת הבוגרים ואגף ההגשמה.

בין המיזמים- מיזם "מתקשרים" במחוז ירושלים מוביל צוות נחשון פרויקט במסגרתו כל חניך יקיים קשר קבוע ורציף עם אזרח ותיק תושב העיר ויסייע לו בכל מה שזקוק לו בימים האלה. בנוסף, החניך ישוחח וישמע את סיפור חייו של הקשיש כאשר בסופו של התהליך יפורסם ספר המאגד את כלל סיפורי חייהם של הקשישים והאזרחים הותיקים עימם החניכים היו בקשר.

כמו כן, חברי כפרי הסטודנטים מתנועת הבוגרים של התנועה עובדים מסביב לשעון בימים האלו בכל רחבי הארץ כשאוכלוסיית הגיל השלישי מהווה מוקד מרכזי לפעילות. חברי כפרי הסטודנטים הפועלים בפריפריה החברתית- גאוגרפית ברחבי הארץ יצרו קשר עם מאות ואלפי הקשישים המתגוררים באזור מגוריהם, הסבירו להם את המצב כרגע והחלו לסייע להם במגוון דרכים- קניות, רכישת תרופות, חבילות מזון, בירוקרטיה כשחלקם אף ליוו במשך שעות קשישים לבתי החולים והמרפאות.

אלו מצטרפים למוקד מיוחד שהקימה התנועה ומופעל ע"י אגף ההגשמה לסיוע לאנשים הנמצאים בבידוד ובני משפחותיהם בכל סיוע אפשרי. מאז השקתו בסוף השבוע שעבר התקבלו ונענו מאות פניות של אזרחים בבקשה לסיוע במגוון דרכים בכל רחבי הארץ.

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "אף אחד מאיתנו וודאי לא שמח לראות את המצב והמשבר הגדול שעובר על החברה הישראלית, אך בכל משבר יש גם הזדמנות. בפעילות והעבודה מול האזרחים הוותיקים אנו רואים גם הזדמנות גדולה לחיבור וחיזוק הקשר הבין-דורי בחברה הישראלית. הזדמנות עבור הדור הצעיר לשמוע את האנשים שהקימו את המדינה הזו והזדמנות לאזרח הוותיק לחוש שהחברה הישראלית לא שכחה אותו ומוקירה אותו על עשייתו ותרומתו לאורך השנים".