חיטוי אוטובוסים
חיטוי אוטובוסיםצילום: קובי ריכטר/TPS

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, הורה על הפסקת התחבורה הציבורית בכל ערב בשל מגפת הקורונה.

הערב (שלישי) תופסק התחבורה החל מהשעה 22:00 והחל ממחר ובכל יום החל מהשעה 20:00 בערב ועד לפנות בוקר.

בנוסף, התחבורה הציבורית תפסיק לפעול בסופי השבוע החל מיום חמישי בשעה 20:00 ותחזור לפעילות לפנות בוקר אור ליום ראשון.

הפסקת התחבורה הציבורית בערבים ובסופי השבוע תכלול את קווי האוטובוס, הרכבת והרכבת הקלה.

התחבורה הציבורית בימי החול ועד לשעה 20:00 תמשיך לפעול למקומות חיוניים ובהם מרכזי תעסוקה, מרכולים ומרכזי הקניות, קופות החולים ובתי החולים. גורמי המקצוע במשרד התחבורה בהנחיית משרד הבריאות החליטו להפסיק את התחבורה הציבורית למקומות שאינם חיוניים ובהם מוסדות חינוך.

הצטיידות מחסני בית החולים איכילובליאור צור, דוברות איכילוב

אנשי המקצוע ברשות הארצית לתחבורה ציבורית בשיתוף מפעילי התחבורה הציבורית מעדכנים את מפות הקווים, ובוחנים את נחיצותו של כל קו תחבורה. ובהתאם יופסקו כל קווי התחבורה אל מקומות הבילוי, קווי הלילה, קווי הסטודנטים והתלמידים ואל מוסדות הלימוד. בכל העת נערכת בחינה של השימוש וצרכי הנוסעים.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מסר, "מה שעומד לנגד עינינו זה בריאות אזרחי ישראל ושימור מקסימום רציפות תפקודית עבור המשק בהתאם לנסיבות. אנחנו עושים כל שביכולתנו למזער את הפגיעה באזרחים וביכולת להתנייד לעבודה בעזרת תחבורה ציבורית אך מורידים למינימום את התחבורה הציבורית שנועדה לשימושים אחרים. אני פונה לאזרחי ישראל, אני מבין את הקושי, אנחנו בימים קריטיים, אנא, הימנעו מנסיעה בתחבורה ציבורית ושמרו על הנחיות משרד הבריאות".

בימים האחרונים חלה ירידה משמעותית של עשרות אחוזים במספר המשתמשים בתחבורה הציבורית, וזאת בעקבות קריאת משרדי התחבורה והבריאות לצמצם נסיעות שאינן הכרחיות.

בחינת נתוני הנוסעים מראה כי חלה ירידה של כ-50 אחוזים במספר הנוסעים. גורמי המקצוע ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מעריכים כי מספר הנוסעים ימשיך לרדת בימים הקרובים.

ברשות הארצית לתחבורה ציבורית קראו למפעילים להמשיך ולהערך לשינויים, ולהקפיד על ההנחיות לנהגים הכוללות הצטיידות בחומרי חיטוי אישיים ובהם אלכוג'ל. ציבור הנוסעים מתבקש להישמע להנחיות, לא להשתמש בשורה הקרובה לנהג. ולשמור עד כמה שניתן על מרווחים מנוסעים אחרים, ובעיקר, להשתמש בתחבורה הציבורית רק לנסיעות חיוניות.