Kevin Durant
Kevin DurantReuters

שנת 2020 לא מאירה פנים לשחקני הכדורסל בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA. אחרי מותו הטראגי של אחד מגדולי שחקני הליגה בכל הזמנים בתאונת מסוקו האישי, קובי בראיינט והפסקת העונה בשל התפשטות נגיף הקורונה, נודע לפני זמן קצר (שלישי) כי שחקן בכיר נוסף בסכנה.

מדובר בלא אחר מאשר קווין דוראנט מי שנחשב כאחד מגדולי השחקנים הפעילים בליגת ה-NBA.

דוראנט שמשנת 2010 משחק במדי נבחרת ארצות הברית בכדורסל, איתה זכה בדליות זהב באליפות העולם ב-2010, באולימפיאדת לונדון 2012 ובריו שבברזיל ב-2016, נדבק בנגיף המבהיל והביא לכניסתם של עוד 3 מחבריו לקבוצת ברוקלין נטס לבידוד.

דוראנט שנבחר במקום השני בדראפט ה-NBA ב-2007 על ידי סיאטל, אוקלהומה סיטי ת'אנדר בשמה כיום, הפך כבר בעונתו הראשונה ב-NBA לשחקן המוביל של קבוצתו וזכה בתואר רוקי השנה בעונת 2009/10 ובכך הפך לשחקן הצעיר ביותר שזוכה בתואר.

3 שנים אחר כך זכה דוראנט בתואר ה-MPV של העונה הסדירה בליגת הכדורסל הטובה בעולם ובקיץ 2016 עורר סערה גדולה כשעבר בתור שחקן חופשי לאלופה גולדן סטייט ווריורס, אותה הוביל לשני תארי אליפויות כשהוא נבחר על הדרך בתור השחקן המצטיין של סדרת הגמר.

הידבקותו של דוראנט בנגיף המאיים מגיעה רגע אחרי שבהנהלת הליגה החלו להתכונן לאפשרות לשוב ולשחק כדורסל בקרוב ממש ששם אספו מידע לגבי אולמות זמינים של קבוצות G League ומתחמי אימונים שיהיו זמינים עד סוף אוגוסט למשחקים ללא קהל. כעת נראה כי בליגת הכדורסל הטובה בעולם לא ייקחו את הסיכון מחשש שעוד כוכבים יסיימו בצורה טראגית את עונת המשחקים הנוכחית.