משטרת יפן
משטרת יפןצילום: רויטרס

"אולימפיאדת טוקיו 2020 תצא לדרך כמתוכנן ב-24 ביולי", כך הודיעו היום (שלישי) הוועד האולימפי הבינלאומי, בתום ישיבת וידאו שקיימו.

אמנם עד כה הבטיחו את השתתפותם במשחקים האולימפיים בטוקיו שביפן רק 57 אחוזים מ-11 אלף שפורטאים שאמורים ליטל חלק בתחרות, וקשה לראות מתי יצליחו יתר הספורטאים להתחרות בניסיון להשיג את הכרטיסים המיוחלים שנותרו בתחרות היוקרתית ביותר בעולם הספורט, אך את ראשי הוועד האולימפי זה פחות עניין - העיקר שהתחרות תתקיים בזמנה המקורי.

בעוד בליגות הכדורסל והכדורגל בכל רחבי העולם שובתים מפעילות כבר זמן רב ובחלקן אף הודיעו על סיום העונה, לוועד האולימפי הבינלאומי היה חשוב להודיע כי התכניות לא משתנות ולא נדחות ומתקיימות כרגיל.

ראשי הוועד אמנם דנו בשינויים האפשריים בנוגע למוקדמות בענפים השונים לאור בעיית הקריטריונים שספורטאים רבים עדיין לא הבטיחו את מקומם בתחרות, אך יותר חשוב היה להם להודיע כי אין כל שינוי בתכניות לגבי קיום התחרות בטוקיו שביפן הצמודה למקום בו פרץ הנגיף.

"הוועד מחויב בצורה מלאה לקיום משחקי טוקיו 2020 ולא רואה כל צורך בנקיטת צעדים דרסטיים בשלב זה, כשלטקס הפתיחה נותרו יותר מארבעה חודשים", אמרו בהודעה רשמית מטעם הוועד והוסיפו כי הם "מעודדים את כל הספורטאים להמשיך להתכונן במיטבם לטוקיו 2020".

עוד קודם לכן היום הודיע ראש ממשלת יפן שינזו אבה כי שבעה מנהיגים מהעולם תומכים בקיום המשחקים האולימפיים במועדם, כשבתום ועידת ה-G7 אמר: "אני רוצה לקיים את האולימפיאדה והמשחקים הפרא-אולימפיים בצורה מושלמת, כדי להראות שהמין האנושי יוכל להתגבר על וירוס הקורונה".

בינתיים אבה, ממשלתו והוועד האולימפי הבינלאומי במילכוד כאשר סגן יו"ר הוועדה המארגנת של המשחקים האולימפיים בטוקיו, קוזו טשימה, מי שמכהן גם כיו"ר ההתאחדות לכדורגל ביפן הודיע כי נדבק בנגיף בזמן ששהה באירופה: "באמסטרדם ובאירופה כולה בתחילת מארס, רמת המודעות לקורונה הייתה שונה מבימים אלה. כולם התחבקו ולחצו ידיים".

עם זאת, תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי לא חזר מההחלטה לקיים את המשחקים האולימפיים בקיץ הקרוב במדינה שהמחלה נמצאת בנסיגה בה בשבועות האחרונים ורק 19 מקרים חדשים אותרו היום ללא אף מקרה מוות: "בריאותם ושלומם של כל המעורבים בטוקיו 2020 הם הדאגה הראשונה שלנו. אנחנו נוקטים בכל האמצעים כדי לשמור על בריאות כולם. אנחנו קהילה אולימפית ואנחנו תומכים אחד בשני בזמנים הטובים ובזמנים הקשים".