ח"כ יאיר לפיד
ח"כ יאיר לפידצילום: קובי ריכטר/TPS

שלום חבר הכנסת יאיר לפיד,

שמי מאיר ליוש, אני גר בלוד, אבא לשלוש בנות מתוקות, אחת מהן נולדה רק לפני יומיים. לפני כשנה גיליתי שאני חולה בסרטן נדיר, ואני חי ומתמודד איתו ומנסה להמשיך לפעול ולחיות ולעבוד ולא לעשות לעצמי הנחות.

בגלל שאני חולה, אני בקבוצת סיכון מוגבר לפתח סיבוכים עם מחלת הקורונה. יש לי עוד הרבה מה להספיק בחיים, עוד הרבה מה לתרום למדינה ולעם. הרבה מה לחנך את הבנות שלי עליו.

שמעתי מה שאמרת אתמול, שה"לא דמוקרטיה" הזו, מונעת מאנשים לצאת מהבתים, וזו לא ממשלה נבחרת, אלא ממשלת מעבר שמחליטה החלטות שמגבילות את התנועה.

תראה, אנחנו בדור שאפשר לשמוע בו חדשות ממדינות אחרות, מיבשות אחרות. אחד הדברים המומלצים על ידי כל מדינות נפגעות קורונה כאלו ואחרות, זה להחיל סגר על התושבים כדי למנוע את ההתפרצות בסדר גודל מטורף. מדינות דמוקרטיות, ולא דמוקרטיות, מדינות בעלות עוצמה כלכלית, וכאלו שפחות.

המסקנה שכולן הגיעו אליה היא אחת - אין כרגע דרך להתמודד עם המחלה בצורה טובה, לא חיסון, ולא תרופות. מה שזה בעצם אומר חבר הכנסת לפיד, זה שהדרך היחידה היא להתבודד בבית, בידוד כפוי, כדי למנוע כמה שיותר הדבקות, עד שימצאו חיסון.

אז תראה, אתה חבר כנסת, אתה אמור להבין היגיון בסיסי של איך עובד מערך הרפואה, אתה גם היית שר אוצר, אתה אמור להבין איך עובדת מדינה.

הסרטון שלך אתמול, חורץ את גזר דינם של דור ההורים שלנו, חורץ את גזר דינם של אנשים כמוני (לא אני, אני החלטתי להישאר בבית ולא להקשיב לך), חורץ את גזר דינם של אנשים שחולים במחלות רקע. לא שום דבר אחר.

אין לי מושג מה ניסית להשיג בסרטון הזה, אבל כל דקה שעוברת ולא הוצאת הבהרה שצריך להישאר בבית, אתה פוגע בכל מדינת ישראל. הבהרה חד משמעית שאומרת - אני מבין את הפלונטר הפוליטי, יש לי אג'נדה שלמה נגד הממשלה הקיימת, אבל אני גם מבין את הצורך בהבראת האוכלוסייה - ואני מסייע בכך.

זה לא עוד מבצע בעזה או מלחמה בצפון, זו מלחמה מבית לבית. מחדר לחדר. ממני לבנות שלי, כדי שאוכל לחיות, כדי שהן תוכלנה לחיות.

עוד לא מאוחר להתעורר חבר הכנסת לפיד.

אני *מקווה* מאוד שלא איחרנו.