היבא יזבק
היבא יזבקצילום: Yonatan Sindel/Flash90

סרטוני וידאו המופצים ביממה האחרונה חושפים את עמדתה של חברת הכנסת ממפלגת בל"ד היבא יזבק בנוגע למאבק בציונות ולפירוק מדינת ישראל מאופיה היהודי והציוני. שני הראיונות נערכו בשפה הערבית.

בראיון אחד אומרת יזבק: "אנחנו רוצים להיאבק בכל הכוח בגזענות, באפרטהייד ובציונות. אנחנו נלך בכל הכוח בפרויקט שלנו מדינה של כל אזרחיה".

בראיון השני אומרת יזבק: "בה בעת אנחנו הולכים לכנסת גם כדי להשיג זכויות אזרחיות שנוכל לממש. אנחנו עדיין בבל"ד מחזיקים במצפן האיתן שלנו שזה מדינה לכל אזרחיה, התוכנית הזו שמתנגדת ונלחמת בציונות המדינה ודוגלת בפירוק המדינה ממהותה היהודית והציונית, ובה בעת שומרת על זהותנו הלאומית מבלי לוותר על אזרחות מלאה ומבלי לוותר על אזרחות".

אמש (שלישי) אמר חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון, כי "כחול לבן תקים ממשלת חרום רחבה ככל האפשר, גם אם נתחיל בממשלה צרה, כדי להציל את המדינה. לא ניתן לנתניהו להפוך את ישראל לדיקטטורה".

מדבריו של יעלון משתמע, כי כחול לבן אינה שוללת קואליציה בסיוע המפלגה המשותפת הכוללת את מפלגת בל"ד.

חבר הכנסת עפר שלח, מבכירי מפלגת כחול לבן, אינו שולל את השתתפות חברת הכנסת היבא יזבק בקואליציה עתידית. בראיון ל'שלי וגואטה' ב"כאן 11" אמר חה"כ שלח: "היבא יזבק אכן הביעה תמיכה במחבלים טרוריסטים. חברים שלי הם אלה שתפסו את קונטר. אנחנו הצבענו נגד השארתה בכנסת - ובית משפט הכריע ההפך".

"אבל לרשימה המשותפת, ש-15 מנדטים בחרו בה, אסור להיות מחוץ למשחק הקואליציוני. זה לא אותו דבר. אי אפשר לעשות פסילה כוללת", טען.