עיתון המבשר
עיתון המבשרצילום: פלאש 90

היומונים החסידיים פרסמו הבוקר (ד') בכותרת הראשית קריאה נחרצת של מועצת גדולי התורה לשמור על הנחיות משרד הבריאות בקפידה "ולא להקל ראש חלילה", כלשונם.

את הכרוז שכותרתו 'שפכי כמים לבך נוכח פני ה'', פתחו הרבנים בדברי חיזוק וביטחון. "בהלת נגיף ניכרת בימים אלו בחוצות ערים בעולם כולו, וגם ברחבי ארצנו הקדושה; לבבות מגלים חרדה, ויש החוששים מפני ׳מה ילד יום׳ - וזו שעה ראויה ליתן לפחד ולחששות ליישר עקמומיות שבלב, אך לא להניח להם לטרוד השלווה ולהסיט המחשבה מן העיקר, שהוא: לראות ולהבין כי משמים מבקשים מאתנו התעוררות.

וכבר פסק הרמב״ם ז״ל, בהלכות תענית: "מצות עשה מן התורה לזעוק ולהריע בחצוצרות על כל צרה שתבוא על הצבור... ודבר זה מדרכי התשובה הוא שבזמן שתבוא צרה ויזעקו עליה ויריעו ידעו הכל שבגלל מעשיהם הרעים הורע להן... אבל אם לא יזעקו ולא יריעו אלא יאמרו דבר זה ממנהג העולם אירע לנו... הרי זו דרך אכזריות וכו".

להלן פונים הם בצעדים שיש לעשותם הלכה למעשה: "ראש וראשית, בכל חוג ועדה, איש על מחנהו ואיש על דגלו, יעשו המקובל אצלם וכהוראת רבותיהם להוסיף בתפילה, להוסיף בלימוד התורה ובקבלות טובות, בין אדם למקום ובין איש לרעהו".

בהמשך הזהירו כי יש להישמע להנחיות משרד הבריאות בקפידה. "כמו״כ, הננו קוראים לכל יחיד ויחיד ולכל הציבור יחדיו - שיעשה כל אחד את ההשתדלות המתבקשת, ולשמור על ההוראות הניתנות מצד גורמי הבריאות והרפואה, ולא להקל באלו ראש, חלילה".

את דבריהם בברכה: "ובמהרה בימינו בקרוב נתבשר כי חלפו החששות והוטבו התוצאות והכל יתברכו בבריות גופא ונהורא ומעליא לאורך ימים ושנים טובות".