עו"ד אליעד שרגא
עו"ד אליעד שרגאצילום: חזקי ברוך

התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר (חמישי) לבג"ץ נגד יו"ר הכנסת חה"כ יולי אדלשטיין עקב, "פגיעה עמוקה בעקרון הפרדת הרשויות שהוא נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית".

בעתירה מבקשת התנועה מבג"ץ להורות לאדלשטיין לכנס באופן מיידי את מליאת הכנסת לצורך בחירת יו"ר כנסת חדש במקומו.

"במעשיו הביא לפגיעה אנושה במרקם החיים הפרלמנטריים וביסודות המבנה של משטרנו החוקתי, אפשר את זליגתם של שיקולים פוליטיים זרים וצרים לזירה לא להם", נאמר עוד בעתירה.

על פי העתירה, "באופן תמוה ובניגוד לכל היגיון, השיקולים הפוליטיים הצרים של אדלשטיין עלו במשקלם על הצורך בקיומו והבטחתו של פיקוח פרלמנטרי הדוק על פעילות הרשות המבצעת, והובילו למחיקה טוטאלית של פיקוח ובקרה אלה".

עוד נכתב בעתירה, "הפגיעה הקשה ברשות המחוקקת, מתחדדת אף יותר נוכח העובדה שהמקור ממנו היא נובעת מפעפע בלב ליבה של הרשות המבצעת, מקום בו שיקולים שמקורם בשיח שבין חברי הרשות המבצעת, מותירים את הרשות המחוקקת משותקת ומבלי יכולת לפעול את פעולתה".

לדברי יו"ר התנועה, עו"ד ד"ר אליעד שרגא, "יו"ר הכנסת חה"כ אדלשטיין מחלל את משכן הכנסת, נאחז בקרנות המזבח ומסרב לפנות את מקומו. אנחנו עדים לאחד מימיה השחורים של הדמוקרטיה בישראל. יום שבו הסימפטומים של דיקטטורה התפתחו למחלה אנושה הזקוקה לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ".

עו"ד אליעד שרגא בראיון לערוץ 7