ישראל פרוש
ישראל פרושצילום: אהרון קרון, פלאש 90

ראש העיר אלעד ישראל פרוש התריע אמש (רביעי) בפני משרד התחבורה על כך שלתלמידי הישיבות הרבים בעיר אלעד המתגוררים בריכוזים חרדיים ברחבי הארץ אין כיצד לשוב הביתה לאחר סגירת הישיבות על ידי משרד הבריאות.

לאחר הפעימה הראשונה של קיצוץ בתחבורה הציבורית, במסגרתה בוטלו עשרות קווי נסיעות מאלעד ואליה, הודיעו אמש במשרד התחבורה כי גם הקווים שנשארו לירושלים ולבני ברק, מבוטלים עד להודעה חדשה.

משמעות הדבר היא שכרגע אין לתושבי אלעד שאין ברשותם כלי רכב כיצד להגיע לערים ירושלים ובני ברק. התוצאה היא שלאלפי תלמידי ישיבות שסיימו את לימודיהם בהוראת משרד הבריאות אין כיצד לשוב לביתם.

"לא הגיוני שביום שמשרד הבריאות מודיע על סגירת הישיבות, מבטלים את האפשרות של התלמידים לשוב לבתיהם", טען פרוש.

במשרד התחבורה טענו כי בחינות שנעשו הראו כי מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית באלעד לא ירד, ועל כן עלה הצורך להפחית את הנסיעות כולן.

בעיריית אלעד אומרים מנגד כי מידע שהגיע אליהם מנוסעים רבים העלה שמרבית הנסיעות היו בתפוסה של חצי נוסעים מהרגיל.

"ייתכן שבדיוק בדקו כשבחורי ישיבות נסעו באוטובוס, הרי בסך הכל באלעד היום ישנם אלפי תלמידי ישיבות, אבל זה לא סיבה לומר שהתושבים אינם מקפידים על ביטול נסיעות לא הכרחיות. אני מקווה שכבר בזמן הקרוב ימצאו לכך פתרון. הפסקת התחבורה לערים הגדולות תפגע גם במספר התושבים המועט שעוד נותר במקומות העבודה המותרים והיא לא מוצדקת", אמר ראש העיר.

משלא נענו לדרישתו במשרד התחבורה, איים ראש העיר כי יפתח את הישיבות. "משרד התחבורה עשו עוצר תחבורה ציבורית מאתמול ב-8 בערב, ויש לנו כאן 5,000 בחורי ישיבה שרוצים לנסוע לביתם והם תקועים בעיר ללא אפשרות לחזור לביתם. אם לא יהיה פיתרון עוד הבוקר, אני אפתח את הישיבות!", אמר הבוקר בראיון לרדיו 'קול חי'.