השר לביטחון פנים, גלעד ארדן מהליכוד, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM על המו"מ בין הליכוד לכחול לבן ועל המאבק בהתפשטות הקורונה והשימוש באיכון הטלפונים הניידים.

ארדן ציין כי הוא אינו מכיר את הדיווחים על ההתקדמות במו"מ בין שתי המפלגות הגדולות על הקמת ממשלת אחדות.

בנוגע לטענות של כחול לבן על התנהלות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שנעל את ישיבת המליאה מבלי שיבחרו וועדות אמר השר ארדן, "לא מפחית מחשיבות של ההליכים הדמוקרטיים ותפקוד הכנסת וזה משהו שבוודאי חייב לתפקד ולפעול כמה שיותר מהר. אני מכיר הרבה שנים את יולי אדלשטיין ואני יודע שהוא אדם מאוד ממלכתי ורק לפני שבועות בודדים הוא חטף ביקורת קשה מתוך הליכוד על שאיפשר את הדיון על דחיית בקשת החסינות של ראש הממשלה, אז אי אפשר אחרי כמה שבועות להפיל עליו את כל מה שקורה במריבות".

בנוגע לטענות נגד הפעלת איכון סלולרי במאבק בקורונה השר ארדן ציין כי נעשה על ידי קבוצת אנשים מצומצמת ובמשך זמן קצר: "הצעד הזה הוא אכן קיצוני והיה עליו דיון של בערך 8 שעות, דרשנו הרבה מאוד צעדים שנכנסנו לתוך התקנות, שהחומר של האיכון הוא חומר שיושמד וההרשאה היא לזמן מאוד קצר. מספר בודד של אנשים במשרד הבריאות מקבל את הנתונים".

השר ארדן אף השיב בתקיפות למראיין גיא פלג, "מה אתה חושב שהשלטונות יעשו עם המידע הזה על חולי הקורונה בימים הקרובים? באמת? עם כל זה שרוצים להפחיד את הציבור מקריסה של הדמוקרטיה. יש פה צעד שהיה נדרש כדי למנוע את התפשטות המגפה והוא בא מאנשי משרד הבריאות שביקשו אותו. אנחנו עזרנו לאנשי משרד הבריאות לאשר את זה כמה שיותר מהר".

בהמשך דבריו הוסיף ארדן: "אנו רוצים לשטח את העקומה במספר החולים, אין שום כלי אחר חוץ מריחוק. היום ההמלצות של משרד הבריאות די חופפות את מה שאני חשבתי שצריך לעשות".