שירות התעסוקה
שירות התעסוקהצילום: באדיבות שירות התעסוקה

95,613 דורשי עבודה חדשים נרשמו בשירות התעסוקה משעות הערב אתמול (רביעי) ועד הבוקר בשעה 08:00, כך נמסר משירות התעסוקה.

מתחילת חודש מרס נרשמו בשירות 329,812 דורשי עבודה חדשים מתוכם, 86% הוצאו לחופשה ללא תשלום, 9% פוטרו, 2% התפטרו, 3% - סיבות אחרות.

גילאי דורשי העבודה החדשים: 35-54 (45%), 20-34 (37%), גיל 55 ומעלה – 18%. 53% מדורשי העבודה החדשים הם גברים, 47% נשים.

בעקבות סדרה של התבטאויות מטעות וחסרות אחריות שנשמעו בזמן האחרון, מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור מבהיר כי תנאי לקבלת דמי אבטלה הוא רישום בשירות התעסוקה.

"אני יודע, וכמוני כל אנשי שירות התעסוקה, כי מדובר בתקופה מורכבת, מבלבלת ודרמטית עבור כלל אזרחי ישראל. דווקא בשל כך, נדרשים זהירות ודיוק מירביים בתיווך המידע לציבור, שזקוק לעבודתנו המקצועית והאחראית", מסר גראור.

"חשוב שתדעו כי בשום אופן לא בוטל הצורך ברישום דורשי עבודה בשירות התעסוקה. כל טענה אחרת, שאין יסודה בעובדות, עלולה לפגוע בראש ובראשונה בדורשי העבודה בישראל", הדגיש.

לדבריו, "על פניו, רוב מוחלט של דורשי העבודה החדשים הם בחופשה ללא תשלום. עובדה זו עלולה לתעתע. מניסיוננו, אנו יודעים לומר שרבים מהעובדים שהוצאו לחל"ת, 20% לפחות וייתכן שיותר, עלולים בסבירות גבוהה לא לחזור לעבודה לאחר המשבר. אנו נערכים למציאות זו שמתדפקת על דלתנו".

גראור הסביר, "המטרה שלנו, והשליחות הגדולה שלנו שבשבילה אנו קמים בבוקר, היא לסייע לאנשים למצוא עבודה. אנו מייצרים חיבורים ופתרונות, יוזמים ומחפשים כאלה מדי יום. גם בימים טרופים אלה, פונים לשירות התעסוקה מעסיקים ממגוון תחומים, המשוועים לידיים עובדות – ואנו בשירות התעסוקה מסייעים להם, ולדורשי העבודה, בהתאם למידע שברשותנו. פעילות זו אינה בהפסקה, נהפוך הוא. היא בשיאה".

"קיצור הבירוקרטיה, שמטרידה רבים מסיבות מובנות, הוא מצב שכולנו היינו רוצים בו. מסיבה זו ממש, שירות התעסוקה יזם טופס מאוחד להגשת תביעות לשירות התעסוקה ולביטוח הלאומי. מהלך זה לא יצא לפועל, לצערנו הרב, בשל התנגדות הביטוח הלאומי, וטעמיו עמו", טען גראור.

"בעקבות ייעול ושדרוג אתר שירות התעסוקה, אנו קולטים גם במצב הקיים ועל אף עומס הפניות העצום והחריג, את מאות אלפי דורשי העבודה החדשים, באופן מלא. עבודתנו זו היא שתאפשר לביטוח הלאומי לשלם בזמן לכל אותם אנשים לפי זכויותיהם. כבר בשעות הקרובות, נוכל להתחיל בהעברת הפרטים והנתונים המושלמים על דורשי העבודה לביטוח הלאומי, בקבוצות של מאה אלף כל אחת. רק אם נפעל בשיתוף פעולה מלא, נוכל לתת את השירות הטוב ביותר לציבור בישראל", הוסיף גראור.