עודד פורר
עודד פוררצילום: קובי ריכטר/TPS

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, הודיע שלא ישתתף בתדרוך שזומן לראשי הסיעות בכנסת היום (חמישי) בצהריים בנושא משבר הקורונה.

בתדרוך, אותו זימן יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, צפויים ראש המל"ל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לדווח על הצעדים הננקטים לההתמודדות עם משבר הקורונה.

ח"כ פורר מסר, "התדרוך שזימן היום יו"ר הכנסת הוא ניסיון לכסות בעלה תאנה את ערוותה של הכנסת ששותקה בהוראת נתניהו ובביצועו של אדלשטיין".

לדבריו, "כל תדרוך בעניין המצב בישראל אמור היה להתקיים בפני וועדת החוץ והבטחון ולא מול פורום וולונטארי חסר כל משמעות אופרטיבית. התדרוך הזה מתבצע למראית עין בלבד כדי לכסות על הבושה שבניגוד לחוק לא הוקמה עדיין וועדת חוץ וביטחון זמנית".

"אם היו"ר באמת מאמין שחשוב שלחברי הכנסת יהיה מידע הנוגע למצב והכנסת היא לא עלה נידף ברוח, מן הראוי היה שלא ימנע את הקמת הוועדות שיש להן סמכויות פיקוח ובקרה על פעולות הממשלה", טען פורר.

פורר הוסיף, "אין טעם להשתתפות בהצגה שמביים אדלשטיין בכנסת. לכנסת יש כללים וחוקים, היא פועלת באמצעות וועדות ומליאה. מפגש לא פורמאלי, לא יכול ואסור שיחליף את פעילות הכנסת כפי שמחייב החוק. לכן, אין לנו כוונה להשתתף היום בתיאטרון האבסורד הזה. אני שב וקורא ליו"ר הכנסת לכנס באופן מיידי את הכנסת, להקים את וועדות הכנסת ולהחזירה לעבודה מלאה לטובת הציבור".