העלאת השאלטר
העלאת השאלטרצילום: דוברות שומרון

חברת החשמל חיברה היום (ראשון) את היישוב הצעיר נופי נחמיה לרשת החשמל הארצית, שלושה שבועות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אישר לחבר את המאחזים ביו"ש לתשתיות חשמל ומים.

בעת "העלאת השאלטר" נכחו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, יו"ר הישוב ברק פרקש ומנהל איזור אריאל בחברת חשמל אייל המרשלג.

יו''ר נופי נחמיה ברק פרקש אמר: "אנחנו מאוד מתרגשים, מעבר לשמחה הפרטית של נופי נחמיה יש כאן שמחה כללית של ההתיישבות הצעירה, זה מהלך חשוב ופורץ דרך שהרבה זמן לא נראה כמותו בהתיישבות, אנחנו שמחים להיות הראשונים שפורצים את הדרך".

"אנחנו שמחים שעל אף האירועים, מדינת ישראל, משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון וחברת חשמל, פועלים בכל הכוח כדי להבטיח שתושבי הישובים הצעירים יוכלו בימים קשים אלו, כשכל המשפחה נמצאת בבית שעות ארוכות, להתחבר לחשמל, ולספק את התשתיות הראויות לאזרחים במאה ה 21", אמר דגן.

ראש מועצת שומרון הוסיף כי "ההחלטה לחבר את הישובים הצעירים לחשמל, אין מוסרית ממנה, זה תיקון עוול בן 16 שנה מדו"ח טליה ששון שפגע ביותר מ-10,000 אזרחים. אני מתרגש להרים את השאלטר ולחבר את החשמל כיאה לישוב במדינת ישראל שקיים מזה 18 שנה. אנחנו מצפים שאותה החלטה תתקבל בנוגע לשאר הישובים הצעירים ובכללם חוות גלעד".

דגן, שפעל בשנה האחרונה לחיבור המאחזים ביו"ש לרשת החשמל, הודה לראש הממשלה בנימין נתניהו, למנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ וסגנו ליאור פרבר, לשר הביטחון נפתלי בנט, ראש המנהל האזרחי תא"ל רסאן עליאן, עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות קובי אלירז, ומזכירות הישוב נופי נחמיה.