צוות מד"א בפעולה
צוות מד"א בפעולהצילום: תומר נאוברג, פלאש 90

התרמות דם מרכזיות נערכו היום (חמישי) בשכונת בית וגן בירושלים, ברחוב רבי עקיבא בבני ברק ובמבנה הפיס בערד.

התרמות הדם נערכות בעקבות ההבנה כי בימים הקרובים יגדלו מעגלי הבידוד האזרחי, בין אם בעקבות גידול החשיפה לחולים ובין אם בגלל החלטה ממשלתית.

על כן, מנצלים במגן דוד אדום את התקופה הנוכחית על מנת לצמצם פערים ולמנוע מחסור עתידי בתקופת הבידוד הצפויה - שלא ידוע עדין כמה זמן תימשך.

מד"א בשיתוף עם ארגוני ההצלה החרדיים יקיימו היום התרמות דם מרכזיות בבני ברק, ירושלים וערד. התרמות הדם תיערכנה כמובן על פי הנחיות משרד הבריאות ועל פי גדרי ההלכה.

בירושלים תתקיים התרמת הדם ע"י ארגון צוות הצלה בת"ת חקרי לב ברחוב תורה ועבודה 4, בשכונת בית וגן בירושלים עד השעה 23:00. במוצאי שבת תתקיים התרמת דם נוספת בבית הספר "בית יעקב" רחוב בן ציון 24 בגבעת שאול בירושלים.

התרמת דם בבני ברק ע"י ארגון הצלה תתקיים הערב עד 23:00 במשרדי ארגון הצלה החדשים רחוב רבי עקיבא 106 בני ברק.

בערד נערכה התרמת דם ע"י ארגון הצלה דרום במבנה הפיס ברחוב חרוב 10. כמו כן התקיימו התרמות דם באופקים ובבית שמש, שם התגלה עם ישראל ביופיו ורבים תרמו מדמם למען הצלת חיי אדם.

פרופ' אילת שנער מנהלת שירותי הדם של מד"א הסבירה את החשיבות, "אין תחליף לדם האדם ולא ניתן לייצר דם באופן מלאכותי. בכל תקופה, ישנה חשיבות רבה לתרומת דם שנותנים תורמים מתנדבים והצורך הוא בעיקר בתורמים בעלי סוג דם O ו RH שלילי מכל הסוגים. לכן תודתנו והערכתנו נתונה לכל מי שתורם ומאפשר לשירותי הדם של מד"א לסיוע בטיפול בחולים הזקוקים לעירוי דם ומרכיביו והצלחת חייהם".

סמנכ"ל מד"א דר' אלי יפה, מסר, "אנו קוראים לציבור לבוא ולתרום דם, ודווקא בימים אלו ישנה חשיבות רבה עוד יותר, וידוע כי כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא".

בתוך כך, יצאו מד"א וארגוני ההצלה בקמפיין חירום הקורא לציבור להירתם לפעילות החשובה ולסייע בתרומה כספית כדי לאבזר כ-3,000 כונני מד"א נוספים בציוד חיוני ומציל חיים, על מנת שבכל שכונה ניתן יהיה להעניק את הטיפול המיטבי בתוך פרק הזמן הקצר ביותר.

ערכות הטיפול כוללות: מכשיר החייאה, מנשם, בלוני חמצן, תרופות וציוד הגנה שיאפשרו להעניק טיפול חירום לחולים בבית ולשוהים בבידוד, ללא סיכון של הצוות.

עלות כל ערכה הינה 4,700 ₪! סכום זה נדרש בדחיפות על מנת לאפשר לכוננים להציל חיים.

מצב החירום מחייב אותנו, האזרחים, לקחת אחריות על חיינו ולסייע למד"א להיערך עבורנו לכל תרחיש, בשביל החיים שלנו ושל יקירינו. זה עניין של חיים ומוות! תרמו עכשיו.