סיון פרג': הרכבת האווירית של אל על, "מבצע מורכב ומרתקStudio Sivan Farag

24 שעות אחרי שחזרתי מאחד הצילומים המרגשים שצילמתי, משתף אותכם קצת מאחורי הקלעים ומה הרגשתי ב-36 שעות באוויר במבצע מורכב ומרתק. רביעי שעות הערב, מקבל טלפון מאל על, לגבי המבצע שעומד לצאת.

התשובה המידית שלי, איפה ומתי להיות אני אתכם - כשלקוח הוא משפחה, אתה לא חושב פעמיים, לקוח שאתה איתו בזמנים הטובים והפחות טובים,אבל גם המשפחה שלי יודעת שיש לי "חיידק" לשילוב של תעופה ומבצעים ובטח של תיעוד וצילום טיסה היסטורית של אל על.

תוך שעה וחצי נמצא בנתב"ג ב22:30 בלילה, שדה התעופה כמעט ריק ושקט ב23:30 בדיוק ממריאים, שקט מתוח מלווה בהתרגשות בטיסה הראשונה יוצאים צוות קטן של אנשי מבצעי הקרקע, אנשי ביטחון ותחזוקה וכמובן צוות דיילים מדהים. כולם התייצבו בהתרגשות ובתחושת שליחות, מצלם בתא הטייס ורואה שגם הטייסים מתרגשים. עבורם מבצע כפול גם טיסה ליעד הכי רחוק שעד היום טסו וכמובן רכבת אווירית שתביא כ1000 תרמילאים משדה תעופה בפרו, שלא נחתו בו מעולם.

טיסה של 14000 אלף ק"מ, לקצה העולם, לחצות אוקינוס ויבשות וכהגדרתם "להחזיר את הילדים הביתה"...אחרי ריצה מהירה על המסלול, אין תור בהמראות...

מטוס כחול לבן, דרימליינר של אל על, הראשון מתוך ארבע, יצא לדרך. שקט בטיסה חצי שעה לפני הנחיתה, כולם לובשים את המדים, החולצות הלבנות, העניבות, תדרוכים אחרונים כמו מבצע צבאי, ברק בעיניים של כולם. אחרי 16 שעות, רואים את ההרים והחוף של לימה לקראת הנחיתה.

נוחתים בשדה תעופה מלא מטוסים שעומדים ריקים ללא נוסעים. שקט מטורף... כל הצוותים מתחילים ללכת לכיוון הדלפקים בשדה שומם, סוחבים בקבוקי מים וציוד, בדרך, צוות נמל התעופה הפרואני, מודדים לנו חום, מסתכלים בהשתאות ולא בדיוק מבינים, ונראה שגם הם מתרגשים.

מגיעים לרחבת הדלפקים יותר מ 600 תרמילאים עם התיקים, צ'ימידנים, מחצלות, משחקים, שש-בש וקלפים מחכים למטוס שיחזיר אותם הביתה. כשקולטים את הצוות של אל על ההתרגשות בשיאה. מחיאות כפיים ודמעות של אושר והתרגשות. כצלם לראות את החיוך והדמעות היה מרגש.

ב-10 דק מארגנים את הדלפקים ופותחים חיבלול לתורים וכולם בסדר מופתי מסתדרים, מהצד השוטרים ואנשי הנמל עומדים ומסתכלים, ולדעתי לא חשבו שזה יהיה מתוקתק ומאורגן בצורה כזו. בצד עומדים כמה תיירים זרים שניסו למצוא טיסה ואמרו לי שמהמדינות שהם באו אין מצב שהיו שולחים מטוס... ועוד 4 מטוסים..כל הכבוד לכם.

הצוות הישראלי, עם צוות משרד החוץ ואנשי השדה, מוציאים את 4 הרשימות של ארבעת המטוסים והכל מתחיל לזרום, כרטוס ועלייה למטוס ,בדרך עוברים ליד שערי היציאה למטוסים וברקע 3 זנבות של מטוסי אל על עם המגן דוד כחול לבן ושדה ריק לגמרי.

מלווה אותי לטיסה אחד מעובדי הנמל ואומר לי גם הוא בהתרגשות שהוא לא מאמין והוא ממש גאה במדינה שלנו על המבצע המרגש והמדהים שקורה. במקביל אני מצלם ומקליט את הקולות והפנים המאושרות של "הילדים" ושולח תמונות וסרטונים בתנאי מבצע צבאי בכדי שבארץ ההורים של הילדים לא ידאגו ויראו שהם בדרך חזרה.

צוות הדיילים שטס 16 שעות מהארץ מקבל אותם עם חיוך בכניסה למטוס, לטיסה של 14 וחצי שעות מרגשות נוספות חזרה לארץ.

המטוס מתמלא במהירות כולם מצטלמים, שרים, שמחים , סוגרים את הדלת ותוך 10 דקות באוויר כי אף אחד אחר לא ממריא...אחרינו ימריאו עוד 3 מטוסים של אל על לארץ.

גאה לתעד ולצלם מסע מרגש זה להיסטוריה המפוארת של המדינה וחברת אל על, שבעצם מספר את הסיפור שלנו כישראלים. לא משנה איפה נהיה ומתי, נהיה קרובים או בקצה העולם תמיד תהיה חברת התעופה שלנו עם הדגל כחול לבן תנחת ותחזיר אותנו הביתה. כל המבצע אורגן ב24 שעות בשיתוף חברות עיסקיות, משרד החוץ ואנשים עם לב רחב שתרמו שמבצע זה יצליח ובתקופה קשה והזויה לכולם. מרגש לראות את שיתוף הפעולה בין כולם "שהילדים יחזרו בשלום הביתה".

כצלם יכול להגיד לכל השותפים למבצע מרגש זה, כולם חזרו עם חיוך ודמעות של התרגשות. שנחזור במהרה לשגרה ונדע רק מבצעים משמחים.