הרב מסעוד טובול
הרב מסעוד טובולצילום: חב"ד

בפריז נפטר הרב מסעוד טובול, מחשובי חסידי חב"ד בצרפת זאת לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

טובול, בן 60, היה מנהל מוסד 'בית חנה' לבנות בבירת הרפובליקה שבו לומדות כ-2,000 תלמידות. אחד מבניו הוא המפיק החסידי לוי טובול.

חסיד חב"ד מיכאל טייב תושב כפר חב"ד שעלה מצרפת ספד לו, "ידיד נפש. אני בהלם. קוברים אותו ללא טהרה וללא מניין. כעת דיברתי עם בנו. הוא היה חסיד אמיתי ממייסדי ליובאוויטש בפריז עם הרב אזימוב", אמר.

מספר חולי הקורונה בעולם חצה הערב (מוצאי שבת) את רף ה-300 אלף. עד כה מתו ברחבי העולם כמעט 13 אלפי בני אדם מהנגיף שהתפרץ בחודש דצמבר בסין.

אחוז התמותה באיטליה עומד על 8.6%, באיראן אחוז התמונה מגיע ל-7.5%, בספרד הנתון הוא 5.3%, בבריטניה 4.4%, בצרפת 3.6% ובהולנד 2.9%.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ידון הערב (מוצאי שבת) באפשרות של החמרת ההגבלות על הציבור בשל התפשטות נגיף קורונה. על רקע התמונות היום של אזרחים רבים שמטיילים בחוץ, נשקלת האפשרות לקרוא לאזרחים שלא לצאת כלל מהבתים, למעט מקרי חירום והצטיידות במוצרים חיוניים.

בתוך כך עובדת בחדר המיון בבית החולים לניאדו בנתניה נדבקה בנגיף הקורונה. מבית החולים נמסר כי היא נדבקה במסגרת הדבקה קהילתית ולא בתוך המרכז הרפואי, וכי אנשי צוות שהיו איתה במגע נכנסו לבידוד. מדובר באשת הצוות השניה בלניאדו שנדבקה בנגיף.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הודיע הערב (מוצאי שבת) כי הוא נכנס לבידוד לאחר שנפגש עם נשאית קורונה.

בלשכתו ציינו כי ביום שלישי האחרון הוא נפגש עם אישה שאובחנה הערב כנשאית קורונה וייכנס לבידוד עד ל-31 במרץ, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. "יחד נעבור בעזרת השם את התקופה המורכבת הזו. אני קורא לאזרחי ישראל לשמור על הנחיות משרד הבריאות ומאחל רפואה שלמה לכולם. אמשיך לעבוד מהבית וללוות מרחוק את מאמצי הממשלה ומשרד הבריאות. שבוע טוב".

סמוטריץ' מצטרף לשר הפנים אריה דרעי והשר לשיתוף פעולה צחי הנגבי שנכנסו לבידוד לאחר שנפגשו עם ראש מועצת מרחבים שי חג'ג' שהודיע כי הוא אובחן כחולה בקורונה. גם חברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר נכנסו לבידוד ביתי מאותה סיבה.

בבית החולים שערי צדק בירושלים נפטר בליל שבת אריה אבן, ניצול שואה בן 88 מירושלים. משפחתו מסרה: "הוא היה איש יקר ואהוב, חי חיים מלאים, אדם חזק עד רגעיו האחרונים".

"צר לנו על כך שהעביר את ימיו ורגעיו האחרונים כאשר בני משפחתו מנועים מלהיות לצידו. אנו מודים לצוות הרפואי בבית החולים שערי צדק על טיפול מסור, אנושיות ואמפתיה".

מניין חולי הקורונה בישראל זינק הבוקר ל-883, לאחר שמשרד הבריאות עדכן כי אובחנו עוד 178 חולים. על פי העדכון, מצבם של 15 מהחולים מוגדר קשה, מצבם של 19 מוגדר בינוני. עוד נמסר כי 36 מהחולים כבר החלימו.