המוהל יהודה מחפוד ביחד עם סבו המוהל הרב שלמה מחפוד
המוהל יהודה מחפוד ביחד עם סבו המוהל הרב שלמה מחפודצילום: א.פרטוש
מאז פרוץ משבר הקורונה, מוהלים רבים מדווחים על תופעה משמעותית שרק הולכת ומתגברת. הורים רבים דוחים את ברית המילה לבנם מחשש להידבקות התינוק בנגיף.

המוהל הרב יהודה מחפוד, נכדו של הרב שלמה מחפוד, מחשובי הרבנים החרדים הספרדים, מקבל מדי יום פניות רבות מהורים, שחוששים מהדבקות ומבקשים לדעת האם ניתן לדחות את הברית.

לדבריו, "הורים חוששים שהילד ידבק מהמוהל, או שהם ידבקו ולא יוכלו לטפל בתינוק, או אפילו שהסבים ידבקו ויהיו בסכנה. יש גם הורים שאמרו לי שהם רוצים לדחות את הברית כי הם רוצים לעשות אירוע ועכשיו אי אפשר".

הרב מחפוד מוסיף, "בגלל שסבא שלי הוא אחד מהמוהלים הכי ידועים, הורים פונים אליי ומבקשים שאשאל אותו האם אפשר לדחות את הברית. אני מסביר להורים שאין סיבה לחשוש. כל המוהלים שאנחנו מכירים מקפידים עם היגיינה באופן מוחלט. הכלים סטריליים, המוהלים לובשים כפפות ובזמן הברית מורידים את הכפפות ומחטאים את הידיים חיטוי יסודי. אני מבין את החשש, אני מדבר עם ההורים ומסביר שעל פי ההלכה עריכת ברית המילה בזמנה חשובה אפילו יותר מחופה. אבל כמובן שאני אף פעם לא מתווכח ולא מנסה לכפות משהו על הורה".

סבו של יהודה, הרב שלמה מחפוד - מחשובי הרבנים החרדים הספרדים, שערך עד היום את מספר הבריתות הגדול ביותר, כ- 80 אלף בריתות - נמצא מאז פרוץ משבר הקורונה בקשר עם ציבור גדול של הורים.

"אני מבין היטב את החששות. ברית המילה היא ברית חשובה מאין כמותה ואין לדחותה בגלל שיקולים כאלה. אנחנו גם לא יודעים מה תהיה המציאות בעתיד, בעוד חודש או יותר. בהתאם להוראות יש לבצע את הברית בהשתתפות 20 איש בלבד. כאשר המוהל, האב והסנדק שומרים על המרחק הנדרש זה מזה", מציין הרב.

הרב מדגיש, "בשונה מימים רגילים, בהם נהוג שהסנדק הוא זקן המשפחה או אדם מבוגר קרוב ואהוב, בימים אלה על הסנדק להיות אדם מתחת לגיל 50".