תיעוד: המשטרה סוגרת את שוק "מחנה יהודה"

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, שוחח אחר הצהריים (ראשון) עם עיתונאים וכתבי בריאות, על רקע המאבק הלאומי בהתפשטות נגיף הקורונה.

גרוטו אמר כי ישנה התייצבות בקצב התחלואה בישראל, ''עוד לא יודעים אם זה בעקבות צעדים שעשינו או לא. כרגע נראה כמו 200 מקרים בממוצע ליום, כשחלק מזה קשור לעובדה שעושים יותר בדיקות. ברור לנו שאין לנו תמונה מלאה לגבי מקרים שאיננו בוחנים".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות סיפר כי תושק היום או מחר אפליקציה ידידותית למשתמש שבה אנשים יוכלו לברר באופן עצמאי האם נחשפו לחולה קורונה. הנתונים באפליקציה מבוססים על האיכון הסלולרי שמבצע השב"כ.

פרופ' גרוטו התייחס להגדלת מספר הבדיקות לגילוי חולי קורונה, "הזמנו חצי מיליון בדיקות כדי שלא יהיו חסמים טכניים, כל עוד אנחנו רוצים לערוך בדיקות. אלה בדיקות נוגדנים מהירות מארה"ב, בדיקות שדוקרים את האצבע, לוקחים טיפת דם ושמים בתוך מד מיוחד".

''אנו מרחיבים את הקריטריונים ומורידים את החסמים לבדיקות. במצבים מסוימים רופאים יוכלו לתת אישור לבדיקה בלי צורך באישור משרד הבריאות", סיפר.

הוא דחה את הדיווחים על חילוקי דעות בינו לבין מנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. "היחסים ביני לבין המנכ"ל מצוינים ואין שום עימותים בינינו מעבר לחילוקי דעות מקצועיים פה ושם. המנכ"ל נותן בי אמון מלא והשאיר לי לנהל את המשרד בכל הזמן שהוא נמצא בדיונים, כולל נושא כוח האדם והממשקים מול המשרדים האחרים".

לדבריו, "התרחיש הכי מחמיר יכול להגיע עד 13 אלף מתים. צריך לזכור שיש תמותת רקע לא קטנה בישראל, זה מצטרף לעוד 40 אלף בישראל כל שנה. אני מדגיש זאת כי בסופו של דבר אנשים ימותו מהפאניקה, צריך לשים דברים בפרופורציות".

ראש הממשלה נתניהו בראיון לחדשות 13קטעים מתוך הראיון המלא בחדשות 13