ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעקבות משבר הקורונה והתגובות הכלכליות שהוא מביא עמו, פנה היום (א') ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לחלק תלושי מזון ותרופות לנזקקים.

"ברצוני להפנות את תשומת ליבך למעגל הראשון של נפגעי הקורונה מבחינה כלכלית" כתב לנתניהו. "מדובר ברבבות בתי אב של אנשים שכל ימות השנה אינם סוגרים את החודש. אך בקושי רב מביאים טרף לביתם.

אייכלר מסביר כי "בניגוד לעובדים במגזר הציבורי אשר מטה לחמם מובטח, על חשבון משלם המיסים העקיפים הגורמים ליוקר המחיה. ציבור זה החסום בכל ג'וב ציבורי, קורס תחת הנטל. אלה אנשים במגזר הפרטי שאין להם גב ציבורי וקריאתם אינה נשמעת.

"אני קורא לך שלא להשהות את הסיוע לאותן משפחות, ולהפנות מידית משאב כלכלי כגון תלושים לרכישת מזון. לא כסף, אלא תלושי מזון ותרופות לכל דצריך, לכל הנזקקים, מסודרים לפי מספר הנפשות בבית, אשר באמצעותם יוכלו לרכוש מוצרי מזון בסיסיים לחודש הקרוב ובכללו חג הפסח הבעל"ט. אם לא נעשה כך, הרי שכל סיוע בירוקרטי אחר לא ימנע רעב אמיתי לפת לחם מרבבות משפחות כבר בשבועות הקרובים.

"בימים כאלה מאות אלפי בתי אב אלו מוצאים את עצמם ללא משענת כלכלית מינימלית, כאשר לרבים מהם אין מזור בתרופה המקומית של הסכמי ההסתדרות עם משרד האוצר והביטוח הלאומי: עובדים שעוברים מעבודה לעבודה ואנשים החיים מהיד לפה מתרומות, ואינם עומדים בתקנות הביטוח הלאומי, ועוד אחרים מסיבות נוספות.

"אני מצפה לתשובה חיובית מהירה לחלוקת תלושי מזון לנזקקים", סיים ח"כ אייכלר את מכתבו.