אולימפיאדת טוקיו לא תתקיים כמתוכנן?
אולימפיאדת טוקיו לא תתקיים כמתוכנן?צילום: רויטרס

הלחצים השפיעו? לפני פחות משבוע, בתום ישיבה סוערת, הודיעו בוועד האולימפי הבינלאומי כי אין כל שינוי באשר לקיומם של המשחקים האולימפיים בטוקיו שביפן בעוד 4 חודשים. פחות משבוע, והודעת הוועד האולימפי שמנותקת על פניו מכל מה שמתרחש ברחבי העולם בשל נגיף הקורונה מקבלת הערב (ראשון) תפנית חדה.

על פי דיווחים ברשת הרדיו הספרדית 'קאדנה סר', הוועד האולימפי הבינלאומי צפוי בקרוב ממש להודיע על דחיית המשחקים האולימפיים למועד אחר, זאת כמובן בשל התפשטות נגיף הקורונה והשפעתה על העולם כולו ועל הספורטאים בפרט.

לאחר שבימים האחרונים גברו הקריאות לדחות את המשחקים האולימפיים שאמורים להיפתח ביפן בעוד ארבעה חודשים, ב-24 ביולי, נראה כי אלו עזרו והביאו בתוך פחות משבוע לשינוי בהחלטת הוועד האולימפי.

בוועד האולימפי כמובן הכחישו את הדיווח אך בהודעה רשמית מטעמם נמסר כי הם "בוחנים תרחישים שונים שעשויים להוביל להזזת מועד הפתיחה".

מהודעת הוועד ניתן ללמוד כי ההחלטה להזיז את קיום המשחקים טמונה בעיקר במארגני האירוע - הרשויות ביפן. עוד אמרו בוועד האולימפי הבינלאומי כי החלטה סופית תתקבל בתוך ארבע שבועות וכי בכל מקרה לא יתבטלו המשחקים אלא יידחו - "ביטול לא יועיל לאף אחד ולכן לא נמצא על הפרק".

עם זאת, נשיא הוועד, תומאס באך שהודעתו לפני שבוע היא שגרמה לראשי הענפים השונים לדרוש את דחיית המשחקים האולימפיים אמר כי "אי אפשר להזיז את האולימפיאדה כמו שמזיזים משחק כדורגל שתוכנן לשבת הבאה. זה מורכב הרבה יותר. קשה לדחות את האירוע ויהיה לא הוגן לבטלו כליל. זה יהרוס את החלום של 11 אלף ספורטאים מ-206 מדינות שונות".

בכל מקרה כינוס מקוון נוסף של הוועד האולימפי הבינלאומי אמור להיערך השבוע ובמהלכו יוצגו האלטרנטיבות לקיום המשחקים, כאשר אופציה אחת שהוצעה היא לדחות אותם לשלהי 2020, והצעה אחרת היא לקיימם בקיץ הבא, אחרי טורניר אליפות אירופה בכדורגל נבחרות, היורו, שכבר נדחה. בין כה, כל החלטה שתתקבל תישא בצידה השלכות רבות על עולם הספורט כולו אבל בעיקר על הספורטאים שעבור חלקם אולימפיאדת טוקיו 2020 הייתה הסיכוי האחרון שלהם לזכות בתואר אולימפי.