אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

משבר הקורונה עדין בעיצומו, והמדינה עדיין מתקשה לאמוד את היקף הנזק. דובר רבות על העסקים הקטנים והגדולים שנפגעים מהמצב, על פיטורי עובדים ועל חתונות ואירועים שבוטלו או נדחו.

עבור רבים מחברינו ומכרינו הרווקים יש אתגר נוסף שמביא איתו המצב - עולם הדייטים במיתון.

כולנו מבינים שאנחנו בתחילתה של תקופה, שכנראה לא תסתיים מחר, ויש כאלה שמעבר לעבודה, לימודים והתנהלות יומיומית שואלים את עצמם: מה יהיה עם דייטים בתקופה הזו?

הנחיות משרד הבריאות, החל מסגירת מקומות בילוי ובתי קפה, ועד לצמצום האפשרות לשהייה בפארקים ציבוריים ולמפגשי פנים אל פנים, מקשות על ניהול קשר זוגי בתחילת דרכו.

עבור זוגות שרק התחילו לצאת, החלפת המפגשים הראשונים המהוססים בשיחות טלפון עלולה להרגיש תמוהה. גם עבור זוגות בשלבים מתקדמים יותר של קשר, הנאלצים לעבור לתקשורת בשלט רחוק, עלולים לצוף אתגרים.

באופן טבעי, האפשרות להיכרויות בימים כאלו מצטמצמת. מלבד ההגבלות הטכניות להיפגש, כולנו כמעט שלא נמצאים בחוץ.

אם בימים כסדרם, אנחנו מלאים באינטראקציות חברתיות, בהרחבה מתמדת של המעגלים החברתיים ומכירים אנשים חדשים, בין אם זה במקום הלימודים, במקום העבודה, או בבילויים חברתיים מסוגים שונים. שהייה ארוכת טווח בבית הופכת למכשול רציני עבור היכרויות חדשות.

אז מה אפשר לעשות?

קודם כל, כמו שעל רוב מוחלט של תחומי חיינו שמושבתים בימים אלו הצלחנו לפצות באמצעות המחשב, אין סיבה שבתחום הדייטים לא נוכל להתגבר על החסם.

אם אנחנו מצליחים ללמוד במסגרת כיתתית יום שלם באמצעים מקוונים, לנהל ישיבות במסגרת העבודה, או אפילו לקיים שיעורי פילטיס ואימוני כושר, ברור שגם פגישות היכרות זוגיות יכולות להתנהל בפורמט הזה. כן, אפילו דייטים ראשונים, אולי עוד נגלה שיש בזה משהו קצת פחות מביך.

האפשרות של אנשים להכיר בצורה "טבעית", שנפגעת מאוד בימים הללו, מטילה עלינו את האחריות להיות אקטיביים בתחום הזה יותר. להקדיש מחשבה לעניין, ליזום ולהציע לחברים שמחפשים.

גם אם זה לא תמיד במודעות מוגברת, התקופה הזאת מזכירה שמוטלת עלינו האחריות לפקוח עיניים עבור אנשים שיקרים לנו. לא לבנות על זה שהם יסתדרו לבד.

גם עבור רווקים ורווקות התקופה הזו מספקת איתה הזדמנות לעצור לרגע ולחשוב, ליזום בעצמנו, ולהזכיר לחברים ולסביבה שהם צריכים לחשוב עלינו.

בימים אלו, שאנחנו מכונסים בבית, זו הזדמנות מעולה להשקיע אנרגיה בחשיבה יצירתית על העניין ביחד. לרשום רווקים ורווקות שאנו מכירים, לעבור על אנשי הקשר בטלפונים ולחשוב באופן יצירתי. הזמן הזה בבית נותן הזדמנות מצוינת לעשות דברים שאין לנו תמיד פנאי אליהם ביומיום – למשל, לשדך.

ואם חושבים שאולי זה לא הזמן, ושלטובת כולם עדיף לחכות "עד יעבור זעם" – אז לא. אולי דווקא עכשיו כשאנשים סביבנו הורידו הילוך בעבודה, בלימודים או בשאר העיסוקים היומיומיים, יש בתקופה הזו הזדמנות מעולה לפתח קשר עם פחות רעשי רקע.

הכותבת היא מנהלת השגרירים של פרוייקט "שגרירים בלב" במרכז האקדמי לב.