מאושפזת ומציירת
מאושפזת ומציירתצילום: באדיבות משרד הדוברת

גלית ויצמן נחתה מפריז ביום רביעי שעבר. היא נדבקה בקורונה ואושפזה בבידוד במרכז הרפואי הלל יפה.

ויצמן בת ה-18 מנצלת את הזמן בשביל לצייר ולאייר את תחושותיה, גם לצוות הרפואי בבית החולים.

ביום שישי האחרון כתבה לצוות ''שבת שלום'' לצד ציור משעשע, ואפילו טרחה לצייר שלט עם מסרים לקהל הרחב בנוסח התקופה – "תישארו בבית".

"הצוות פה עושה עבודה נהדרת. הם מקסימים וקשובים, ומבינים שכולנו פה במצב לא פשוט. משתדלים שיהיה לנו הכי טוב", היא מספרת בעודה מגיעה לאסוף את ארוחת הצהריים מהחלון הייעודי, דרכו מועבר ציוד ומזון למטופלים ביום יום.

את החודשים שקדמו העבירה ויצמן בשנת שירות בהתנדבות בבית ספר יהודי בפריז תחת המטריה של הסוכנות היהודית, אשר החזירה את כל שליחיה, לאור התפשטות הנגיף בצרפת בשבועות האחרונים.

עם חזרתה ארצה, לא הרגישה בטוב, ואמה הזמינה את מד"א לקחת דגימה. כאמור, מהר מאוד מצאה עצמה מועברת למרכז הרפואי הלל יפה, לאחר שנמצאה חיובית לנגיף.

"אנחנו משתדלים להעביר את הזמן בצורה הנעימה ביותר שאנחנו יכולים"- היא מספרת על עצמה ועל מטופלים נוספים. "אני למשל לא ציירתי בערך מבית הספר היסודי. אמא שלי, שהיא אמנית, נתנה לי חוברת ציורים וצבעים לפני שיצאתי מהבית, ועכשיו זה משמש אותי כאן, במחלקה. זה גרם למטופלים האחרים להתחיל להיות יצירתיים גם. יש כאן מישהו שעושה אוריגמי, ומישהי שהחלה לכתוב. ממש 'שגרת מטופלי קורונה' יצירתית שכזו, היא מסכמת.

התקשורת עם הצוות נעשית כאמור דרך האינטרקום והקיר השקוף. את התמונות היא תולה על הקיר מול עמדת הצוות. עכשיו רק נשאר לה להבריא ולחזור הביתה.

"התגעגעתי לחיבוק הישראלי כשהייתי בצרפת", היה מסכמת ואפילו מתלוצצת, "חיבוק מרפקי זה לא ממש זה. נקווה לחיבוק אמיתי בקרוב".