גובר החשש בקרב מנהיגי הקהילה היהודית בבריטניה כי האזהרות האחרונות של הממשלה הבריטית, לרבות הדרישה לבידוד והסתגרות בבתים, לא יגיעו אל חברי הקהילה החרדיים שאינם משתמשים בתקשורת האלקטרונית והאינטרנט.

בשכונת סטמפורד היל בצפון-מזרח לונדון, המאוכלסת בקהילה חרדית גדולה, חלק מבתי הכנסת נותרו פתוחים והתפילות במקום מתקיימות כרגיל.

בהודעה שהפיץ איחוד הקהילות האורתודוכסיות היהודי בסוף השבוע האחרון נמסר כי "נשים, ילדים, וגברים מבוגרים וחלשים יותר עם בעיות בריאותיות אינם צריכים להגיע אל בתי הכנסת. בתי הספר ומקומות החינוך הדתי צריכים להיסגר".

עם זאת, ההנחיה להימנע מביקור בבתי הכנסת לא הורחבה גם אל גברים בריאים. הרב אברהם פינטר, המתגורר בטמפורד היל, אמר בראיון ל"גארדיאן" הבריטי כי "מרבית האנשים מקפידים על המרחק הפיזי. הנושא שאני מודאג לגביו הוא שהממשלה במידה מסויימת מסירה מעצמה את האחריות. צריך לעדכן את האנשים".

הוא גם הודה כי חלק מחברי הקהילה אינם ממלאים אחר ההנחיות של ממשלת בריטניה. "אבל אני לא ממש מבין מדוע תשומת הלב מופנית כלפינו", אמר פינטר, כאשר הוא מפנה את תשומת הלב לחבורות צעירים וקהילות דתיות אחרות שעדיין נפגשות למרות האיסור.

לוי שפירא, חבר מועצת הקהילה היהודית בסטמפורד היל, אמר כי בתי הכנסת בשכונה נותרו פתוחים מאחר והמסר הממשלתי לא ממש עבר. "הקהילה היהודית עובדת קשה על מנת להעביר את ההודעה להישאר בבתים. אנו מפרסמים מודעות, מפרסמים ברשתות החברתיות בעברית ויידיש, וישנן ארבע מכוניות שנוסעות ברחובות ומודיעות על כך ברמקולים", סיפר שפירא.

לאחר ששני חברי הקהילה החרדית בלונדון נפטרו בסוף השבוע האחרון מנגיף הקורונה,