קצינה ממערך הת"ש מחלקת תווים
קצינה ממערך הת"ש מחלקת תוויםצילום: הקרן לידידות

ההשלכות הכלכליות של התפרצות נגיף הקורונה לא פוסחות על חיילי צה"ל וב"יחד למען החייל" קשובים וערוכים לתת מענה למשפחות חיילים שזקוקות לסיוע כספי הן באמצעות תווים והן באמצעות פרוייקטי הסיוע השונים.

במהלך הימים האחרונים קיבלו כ-8,000 חיילים בודדים וחיילים הזקוקים לסיוע כלכלי תווי שי לחג הפסח בסך 400 ש"ח תרומת "הקרן לידידות".

לראשונה הומרו התווים האלה לתווים אפליקטוריים (דיגיטליים) אותם יקבלו הזכאים ישירות לנייד ולא יצטרכו להגיע פיזית לרשתות השיווק כפי שהיה בשנים עברו. התווים נועדו להקל על החיילים לקראת החג ברכישת מזון והלבשה בהתאם לצרכיהם.

בשיח אל מול גורמי הצבא הוחלט כי לאור המצב המיוחד יתווספו עוד כ- 2,000 תווי שי נוספים בסך 400 ₪, תרומת "הקרן לידידות" ו- ASI קנדה, להצטיידות לקראת הפסח. תווים אלו יועברו במהלך היום למערך הת"ש ביחידות השונות על מנת לספק מענה מהיר לחיילים הזקוקים לכך.

יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות, מסרה "צה"ל הוא צבא העם, וככזה הוא אינו חסין מהתמודדות עם האתגרים החברתיים שמאפיינים את ישראל. בצה"ל משרתים בכל שנה אלפי חיילים המגיעים ממשפחות מעוטות הכנסה ועוד אלפי חיילים בודדים שהגיעו ארצה לשרת בצה"ל לבדם ואנחנו בשיתוף עם 'יחד למען החייל ' מחויבים לתת להם את מלוא הגיבוי כדי שישרתו בראש שקט. גם בתקופת המאבק בקורונה חיילי צה"ל לא מפסיקים לרגע לשמור עלינו ואנחנו נמשיך לדאוג גם להם".