עינת קליש-רותם
עינת קליש-רותםצילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה היום (שלישי) את עתירת התלמידים הדרוזים מהיישובים הסמוכים לחיפה, וקבע כי תינתן עדיפות לתלמידי העיר בשיבוץ לבתי הספר.

פסק הדין של השופטת ריבי למלשטריך-לטר קבע כי ראש העיר חיפה, ד"ר עינת קליש רותם, פעלה על פי החוק כאשר קבעה שקודם כל ישובצו בבתי הספר בעיר תלמידים המתגוררים בחיפה.

על פי החלטת בית המשפט, תלמידי החוץ מהישובים הדרוזים ישולבו בחטיבות הביניים בחיפה רק על בסיס מקום פנוי ולא רק בבתי הספר שעל רכס הכרמל, כפי שדרשו העותרים.

למעשה, בית המשפט אימץ במלואה את עמדתה של קליש רותם, וקבע שתינתן עדיפות לתלמידי העיר בשיבוץ לבתי הספר. העירייה תשלב את התלמידים מהמגזר הדרוזי על בסיס מקום פנוי בלבד ומתוך רצון טוב.

על פי פסק הדין, אין כל חובה בחוק לשבץ תלמידי חוץ בחטיבות הביניים בחיפה ואין חובה להבטיח את מקומם בבתי הספר בעיר. עוד נקבע כי החובה לשבץ תלמידים במוסדות החינוך חלה קודם כל על הרשות המקומית בה הם מתגוררים - עוספיה ודליית אל כרמל.

״בחודשים האחרונים הופעלו עליי ועל מנהלים בעירייה לחצים עצומים, תוך שימוש באיומים ובהפצת שקרים ומידע מסולף ומגמתי", אמרה קליש רותם בעקבות פסק הדין. ''לא נכנעתי ללחצים וקבעתי שיש לתת עדיפות ברישום לתושבי חיפה וכך אכן נעשה.

''בית המשפט הבין שפעלתי על פי חוק ומתוך שיקולים עניינים. צר לי שכמה גורמים בעלי אינטרס בחרו להשמיץ אותי מעל כל במה אפשרית וללא גבולות. אם הם היו קוראים את לשון החוק, היו מבינים שפעלתי על פיו. כך קבע היום בצורה ברורה גם בית המשפט", הוסיפה ראש העיר חיפה.